افزایش قیمت بسترن B30 در جدیدترین شرایط فروش بهمن موتور

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
افزایش قیمت بسترن B30 در جدیدترین شرایط فروش بهمن موتور

با شروع سال جدید و نزدیک شدن به زمان تحویل مدل‌های بسترن B30 که سال قبل پیش فروش شده بودند، شرکت بهمن موتور اقدام به صدور دعوت نامه برای تحویل این خودروها کرده است. شنیده‌ها از کسانی که این مدل‌ها را خریداری و دعوت نامه‌ها را دریافت کرده‌اند حاکی از این است که بهمن موتور با افزایش تقریباً ۴ میلیون تومانی، قیمت روز بسترن B30 را ۶۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان اعلام کرده است.

دلیل افزایش قیمت؟

این روزها به نظر می‌رسد افزایش قیمت خودروها با هر بار اعلام شرایط فروش به امری کاملاً عادی در ایران تبدیل شده است. دلایل زیادی برای این موضوع معمولاً اعلام می‌شود ولی مهم‌ترین آن‌ها، نوسانات قیمت دلار می‌باشد. برای مدل‌هایی مانند بسترن B30 که داخل ایران تولید می‌شوند، سوالی که مطرح می‌شود این که چرا باید این مدل‌ها هم افزایش قیمت داشته باشند؟

آیا دلیل این موضوع چیزی به جز حرص و طمع شرکت برای سود بیشتر نیست؟ به نظر شما واقعاً نوسانات نرخ دلار که این روزها البته دیگر خبری از آن نیست و دلار تک نرخی شده، می‌تواند توجیه خوبی برای افزایش قیمت بسترن B30 باشد؟  بسترن B30 خودرویی خوب و مناسب به نسبت قیمت خود است، ولی هیچ دور از ذهن نیست که تا پایان سال جاری قیمت آن حتی به بالای ۷۰ میلیون تومان هم برسد. به نظر می‌رسد دولت باید با نظارت کافی در این مورد، جلوی افزایش قیمت‌های غیر منطقی و بی دلیل را بگیرد.

همان طور که قبلاً خبرش را منتشر کرده بودیم، گروه بهمن و شرکت بهمن موتور که یکی از شرکای تجاری کمپانی چینی FAW در ایران محسوب می‌شوند، دور جدید پیش فروش سدان فاو بسترن B30 را آغاز کرده‌اند.

در طرح جدید بهمن موتور، شرکت زمان تحویل بسترن B30 را خرداد و تیرماه ۹۷ اعلام کرده است. اگر موعد تحویل را خرداد ۹۷ انتخاب کنید، پیش پرداخت را در دو حالت می‌توانید به حساب شرکت واریز کنید. در طرح اول موقع ثبت نام ۲۵ میلیون تومان واریز و باقی مبلغ، زمان تحویل با محاسبه قیمت روز خودرو از سوی مشتری پرداخت می‌شود. در طرح دوم مشتری می‌تواند ۱۵ میلیون تومان هنگام ثبت نام و ۱۰ میلیون را به عنوان ودیعه دوم در نیمه دوم اردیبهشت ماه پرداخت کند.

در صورتی که بخواهید بسترن B30 خود را تیر ماه تحویل بگیرید، شرایط دقیقاً مشابه تحویل خرداد بوده و فقط زمان واریز ودیعه دوم نیمه دوم خرداد می‌باشد.

در این شرایط پیش فروش جدید بهمن موتور، سود مشارکت ۱۶ درصد و سود انصراف ۱۲ درصد تعیین شده است. رنگ‌هایی که توسط مشتری قابل انتخاب هست شامل سفید، مشکی و سربی می‌شود.

به نظر شما توجیه بهمن موتور برای این افزایش قیمت چیست؟ آیا فاو بسترن B30 با این قیمت ارزش خرید دارد؟ با همین میزان پول، چه خودروی دیگری در لیست خرید شما وجود دارد؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

27 دیدگاه ها برای "افزایش قیمت بسترن B30 در جدیدترین شرایط فروش بهمن موتور"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ثنا
مهمان

واقعا برای شرکت بهمن موتور و سازمان حمایت از تولیدکنندگان متاسفم که هیچ حمایتی از مصرف کننده صورت نمیگیره

مهسا
مهمان

اعتماد به بهمن موتور و بستن قرارداد با قیمت نامشخص کار بسیار اشتباهی بود که انجام دادم.تیر ماه که من این ماشین رو ثبت نام کردم قیمت بازار آزاد این ماشین ۸۰ میلیون بود الان یعنی آذر ۹۷ باید ۱۲۴ میلیون بابت قیمت کارخانه این ماشین پرداخت کنم!!!!!!!!!!!

شروین
مهمان

بسترن رو کردن ۱۰۶ میلیون اینا اسمشونو میزارن مسلمون.به نظر من دنبال دشمن فرضی در خارج از کشور نباید گشت دشمن ما همینجاست.همه شدن دزد مردم باید نخرن این آشغالهارو تا این دزد خونهاشون ورشکست بشن.حیف پول که بدی به این ماشین کلا بیشتر از ۵۰ تومان ارزش نداره.به هوای بالا رفتن دلار که اونم کار خودشونه ۱۰۶ میلیون میکنن تو پاچه ملت بدبخت.لعنت بر همشون

مهسا
مهمان

الان تحویل آبان رو ۱۲۴ کردن واقعا یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مشتری بدبخت
مهمان

خدا لعنتشون کنه با این قیمتشون

شروین
مهمان

حیف پول که بدی گروه بهمن با این چینی آشغالش

حسن
مهمان

الان قیمتش ۷۵ هست وا ویلا

کاظم
مهمان

عزیزانی که ماشین دارند همان ماشین قبلی را نگه دارند.

رضا
مهمان
اینکه بهمن موتور بر چه مبنایی یکدفعه این افزایش قیمتها را اعمال کرد برای من هم قابل درک نیست ولی توجه کنید که قیمت این خودرو در بازار آزاد قبل از افزایش قیمت کارخانه بالای ۷۰ میلیون بود این یعنی اینکه از این خودرو استقبال خوبی شده بود قیمت نهایی هر چیزی را بازار تعیین میکنه مثل هاوال h2 که بهمن موتور ۹۵ فروخت ولی الان تو بازار داره حدود ۱۳۰ فروش میره نکته دیگه اینکه اگر قیمت در چین و در ایران این خودرو را با قیمت رقبای اون مقایسه کنید قیمت ۷۰ میلیون قیمت منطقیه کافیه قیمت این… بیشتر
احسان
مهمان

با قیمت ۶۹ میلیون دیگه شکی نیست که هیچ نظارتی بر خودرو سازان در بازار ایران نیست. متاسفانه مردم هم دیگه بی تفاوت شدن و هرچه بر سرشون میارن را می پذیرن. ولی افزایش ۱۰ میلیونی قیمت یم خودرو آن هم در عرض ۲ ماه هیچ توجیهی ندارد.
البته با مقایسه این خودرو با هم رده های خودش بنظرم هنوز ارزش خرید دارد ولی باز این سوال مطرح است که چرا در ایران یک خودرو ۳۰ تا ۴۰ میلیونی را باید دو برابر خرید؟!

گمنام
مهمان
سلام من این خودرو رو تو بهمن ماه ثبت نام کردم برا تحویل فرودین الان قیمت قطعی رو تو دعوت نامه به من اعلام کردن ۶۴ میلیون ۸۰۰ هزارتومان که با کسرسود پول من ۶۴پول دادم همین خودرو تو اسفند ماه با ۵۹ میلیون تحویل شده خیلی پیگیری کردم هر چند دلار ۲۲ تک نرخی شد و قطعا اینها برا یکسال مونتاژ این خودرو قبلا قطعات خریدن ولی خوب زور ما به جایی نمیرسه از خود سازمان پرسیدم گفتن مجوز شورای رقابت وسازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنند داریم در کل با این افزایش هم فکر میکنم خودرو… بیشتر
علی
مهمان

باید مدتی ازخریدخودرهای ایرانی وچینی خودداری کنیم.یعنی چی هرچیزی رو گرون میکنن مردم بیشتر طرفش میرن…مقصر خود مائیم