افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه متأسفانه با بخشنامه جدید دولت در حذف گری مارکت ها از سال آینده شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود، افزود: ۵۰ درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها است که حذف آنها بازار را انحصاری می‌کند.

برای روشن شدن بهتر مفهوم "گری مارکت" لازم به ذکر است به اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنمایندگی گفته میشود که می‌توانند خودروهای خود را موازی با شبکه نمایندگی به کشور وارد کنند.

فرهاد احتشام زاده عنوان کرد: در روزهای پایانی سال قیمت برخی از خودروهای وارداتی کاهش یافت که این موضوع امیدی واهی در مردم نسبت به کاهش بیشتر قیمت ها ایجاد نمود اما متأسفانه با این بخشنامه، در سال ۱۳۹۷ شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حذف واردکنندگان غیر رسمی از بازار خودرو سال گذشته نیز مطرح شده بود ولی در نهایت مسئولین از اجرای آن منصرف شدند، افزود: اجرای دوباره این برنامه نشان می‌دهد منشاء تصمیم ها از بدنه وزارت صنعت بوده و تغییر وزیر صنعت هیچ تغییری در تصمیم گیری‌ها ایجاد نمیکند.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح  کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها (واردکنندگان غیر رسمی) می باشد که حذف آنها از بازار، خلاف قانون اصل ۴۴ است زیرا بازار خودروهای وارداتی به طور حتم توسط این بخشنامه در انحصار تنها چند شرکت محدود قرار خواهد گرفت.

احتشام زاده با بیان اینکه فعلا تا ۳ ماه آینده ثبت سفارش گری مارکت ها مهلت دارد، گفت: بعد از اتمام مهلت۳ ماهه آنها با بخشنامه جدید دولت امکان واردات نخواهند داشت.

اخیراً نیز هیئت وزیران در جلسه ۲۰ اسفند ماه ۹۶ در قالب "اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو" حذف نمایندگی‌های غیر رسمی خودرو را به وزارت اقتصاد و وزارت صنعت ابلاغ کرد.

در تصویب‌نامه هیأت وزیران آمده است:

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی در اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو تصویب کرد:

۱ ــ در ماده ۱۳ الحاقی عبارت "و تعمیرگاه مجاز، تأمین قطعات یدکی و ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش" پیش از عبارت "و همچنین" الحاق می‌شود.

۲ ــ تبصره ۱ ماده ۱۳ حذف و عنوان تبصره‌های ۲ و ۳ به تبصره‌های یک و دو اصلاح می‌شود.

در تبصره ۱ ماده ۱۳ "واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از نمایندگی رسمی" عنوان شده که با اصلاحیه هیئت وزیران فقط نمایندگی‌های رسمی امکان واردات خودرو را پیدا می‌کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

14 دیدگاه ها برای "افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
alireza
مهمان

به خدا اگر کیفیت ماشین های داخلی بره بالا ، مردم از خودروسازهای داخلی حمایت میکنند…..اگه قدر اون طراحانه ایرانی که تو اروپا و آمریکا مشغول به کارند بدونیم اینطوری نمیشه….با بالا بردن قیمت ها جرء اینکه مردم رو به ماشین های داخلی بد بین تر کنیم کاره دیگری نکردیم

حمید
مهمان

چاره گرونی نخریدنه. وقتی واسه این ماشینهای از رده خارج مشتری دارن چرا گرون نکنن.از ماست که بر ماست.آقا تا جا داره گرونش کن. تازه گرونش کنن بیشتر میخرن…فقط میتونم بگم واسه این ملت متاسفم…

سعید
مهمان

کاش ایرانم مثل ترکیه (تا اونجایی که من میدونم)صنعت خودرو سازی نداشت

Parham
مهمان

خیلی نامردیه

ابوذر
مهمان

هر دم ازین باغ بری میرسد.

باید به وزارت وزین صنعت تبریک گفت.
چون واقعا مونده بودن چطوری ماشینارو گرون کنند.
واقعا فکر ایرانی همیشه راهگشاست، حتی در جهت منفی.
احسنت….

محمد
مهمان

ظلم دیر یا زود از هم می پاشد …. بستگان انها صاحبان این رانت هستند …

عادل
مهمان

همه این کارا بخاطر اینه که لگنهای داخلی و مونتاژ رو راحت و با سود بیشتر بفروشن .
سراتو ۱۱۰ میلیون
مزدا ۳ شده ۱۴۰ میلیون
چرا ؟
چون النترا و سراتو اتاق جدید شدن ۲۰۰ میلیون

اشکان
مهمان

بی لیاقتی در اداره صنعت خودرو همچنان بیداد میکند .
بدست آوردن سودهای کلان حاصل از فروش خودرو به خلق بدبخت همچنان بیداد میکند.

وطنم پاره تنم
مهمان

بابا دیگه چقدر میخواید گرون کنید
سانتافه ۳۰۰ میلیون
بی ام و سری ۵ ، یک میلارد تومان
ماشین چینی در پیت ۱۵۰ میلیون
دارید چی کار میکنید اخه

صالحی نیا
مهمان

چشمهایتان راباز وکیفیت خوروهای داخلی رابالا ببرید وهنرتان رانشان بدهید،گران کردن کار بچه گانه وعدم توانایی شمارانشان می دهد،ملت تا چه موقع شاهد رویه های گرانی پی در پی باشد،ایمنی وکیفیت برای مردم مهم است به زور می گوییدخودروی ایرانی بخرید

علی
مهمان

برای دو چیز هیچ امیدی نیس هیچ امیدی یکی واسه مسئولان بی کفایت ما و دومی واسه آگاهی ملت ما.از ماست که بر ماست

مصطفي
مهمان

الان چه ربطی داشت به گران شدن خودروهای وارداتی ؟؟؟؟ الان حرف از گران شدن خودرو داخلی نیست !!!!

Arsalan
مهمان

برادر وقتی خودرو های وارداتی رو گرون کنند قشر متوسط (رو به بالا) جامعه هم نمیتونند ماشین وارداتی بخریند پس میرند سراغ ماشین هایی مثل مزدا۳،سراتو و… و اینجوریه که با گرون کردن وارداتی ها ماشین های بی کیفیت و قدیمی خود را قالب مردم میکنند 🙂

منصور
مهمان

دادا به این میگن خورد شدن اعصاب از این همه گرانی