نگاهی به افزایش قیمت سانگ یانگ تیوولی از زمان ورود به بازار ایران تاکنون + جداول

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
نگاهی به افزایش قیمت سانگ یانگ تیوولی از زمان ورود به بازار ایران تاکنون + جداول

سانگ یانگ تیوولی که یکی از محصولات دوست داشتنی ایران در گروه خودروهای مینی شاسی بلند می‌باشد، در میزان فروش موفقیت قابل توجهی را تجربه کرده است. با این که شرکت وارد کننده این خودرو از شروع عرضهٔ تیوولی در بازار تا کنون، اکثراً در بحث زمان تحویل خودروهای ثبت نامی خوش قول نبوده، اما این بحث روی طرفداران این خودرو تأثیر آنچنانی نداشته و آنها را از خرید منصرف و یا پشیمان نکرده است.

تیوولی در نخستین طرح فروش خود در آذر ۹۴ با قیمت حدود ۸۴ میلیون تومان پیش فروش شد؛ ولی سری اولی خودروهای ثبت نامی با مدل ۲۰۱۶ تحویل مشتریان شدند. این خودرو در فروردین ۹۵ با قیمت ۸۷ میلیون تومان پیش فروش شد و در آخر سال ۹۵ قیمت این خودرو به حدود ۹۷ میلیون تومان رسید. به عبارتی در طی سال ۹۵ این خودرو حدود ۱۱ درصد افزایش قیمت داشته که با توجه به نوسانات نرخ ارز و همچنین تورم موجود در ایران در آن زمان، این روند دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. در سال ۹۶ اما گروه رامک خودرو قیمت تیوولی را به ۹۹.۹ میلیون تومان افزایش داد و تا تیرماه سال ۹۶ تغییری بر روی آن اعمال نکرد. ولی همزمان با بسته شدن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو و زمزمهٔ کمیاب شدن خودروی وارداتی صفر کیلومتر در بازار، قیمت تیوولی هم مانند همه خودروهای وارداتی رو به افزایش گذاشت. گروه رامک خودرو در شهریور ماه سال ۹۶ قیمت تیوولی را به ۱۰۳ میلیون تومان افزایش داد و با توجه به ثبت سفارش‌های انجام شده به وسیلهٔ این شرکت، تیوولی تا دی ماه ۹۶ گران‌تر نشد. در دی ماه ۹۶ با باز شدن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو، شرکت رامک خودرو قیمت این محصول پرطرفدار خود را تا ۱۱۰ میلیون تومان بالا برد که دلیل آن افزایش تعرفه واردات خودرو بعد از باز شدن دوبارهٔ ثبت سفارش واردات خودرو اعلام شد.

در بهمن ۹۶ با توجه به ورود خودروهای تیوولی با مدل ۲۰۱۸ و با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور، گروه رامک خودرو باز هم قیمت تیوولی را بالا برد و به ۱۱۹ میلیون تومان رساند. ولی برچسب ۱۱۹ میلیون تومانی برای تیوولی، یک ماه بیشتر دوام نیاورد و آخر در اسفند ۹۶ گروه رامک خودرو با توجه به اوضاع نا آرام بازار خودرو و افزایش یافتن قیمت کلیه خودروهای وارداتی، دوباره اقدام به افزایش قیمت تیوولی نمود و قیمت جدید ۱۲۹ میلیون تومانی را برای این خودرو در نظر گرفت. به طور خلاصه باید گفت که سانگ یانگ تیوولی در سال ۹۶، ۲۹ میلیون تومان گران شده است و این عدد مساوی ۲۹ درصد قیمت این خودرو در ابتدای سال ۹۶ می‌باشد.

اما افزایش قیمت تیوولی در سال ۹۷ هم ادامه دارد و بر پایه شرایط فروش شرکت، قیمت جدید پیش فروش (اردیبهشت) تیوولی به ۱۳۶ میلیون تومان افزایش یافته است. به نوعی می‌توان گفت طی تنها در کمتر از ۲ ماه قیمت تیوولی باز هم حدود ۵/۵ درصد افزایش داشته است.

تیوولی که تا چند وقت پیش تنها رنو کپچر را به طور جدی در مقابل خود می‌دید و پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک در وهله بعد رقبای این خودرو به حساب می‌آمدند در حال حاضر با رقبای جدید به نام هاوال h2 شرکت بهمن موتور روبرو شده است. توانایی‌ها و امکانات رفاهی این خودرو (حداقل بر روی کاغذ)، کیفیت ساخت مناسب و پیشرانهٔ پر قدرت و کم مصرف از یک سو، و سیاست قیمت گذاری مناسبی که برای فروش هاوال در نظر گرفته شده از سوی دیگر می‌تواند تأثیر بسیاری در میزان فروش تیوولی بگذارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar