افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت لاستیک خودروهای سنگین

دوشنبه 2 اردیبهشت 98 ساعت 10:37
افزایش 100 هزار تومانی قیمت لاستیک خودروهای سنگین

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت تایر کامیون خبر داد.

داود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در خصوص بازار لاستیک گفت: در طول چند روز گذشته، قیمت تایر کامیون افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ واحد صنفی لاستیک در تهران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: هر زمان که عرضه و تقاضا در بازار بیشتر شود به طور قطع افزایش قیمت را می‌توان در بازار شاهد بود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، لاستیک‌های وارداتی باید نشان گواهی کیفیت اتحادیه اروپا را داشته باشند.

سعادتی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت لاستیک سواری و کامیون افزایش قیمت داشته است یا خیر افزود: هم اکنون افزایشی قیمتی برای این گونه لاستیک‌ها در بازار نداریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تأکید کرد: در صورتی که قیمت ارز در بازار ثبات یاید، به طور قطع قیمت لاستیک هم در بازار به ثبات خواهد رسید.

سعادتی نژاد با ذکر اینکه واردات لاستیک از کشورهایی مانند ژاپن، تایلند، کره و چین انجام می‌گیرد، گفت: هم اکنون صادراتی در این صنف نداریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک بیان کرد: لاستیک قاچاق همچنان از طریق ترانزیت و مناطق آزاد وارد می‌شود و واردکنندگان برای کسب سود بیشتر آنها را در بازار خارج از این مناطق عرضه می‌کنند. وجود لاستیک‌های قاچاق در کشور موجب برهم خوردن نظم بازار شده و درپی آن مشکلات زیادی را در فروش به وجود می‌آورد که برای پیشگیری از این شرایط باید درپی راهکاری اساسی بود.

سعادتی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم‌ها توانست تاثیری بر این صنف داشته باشد، افزود: تحریم‌ها تاثیری بر این صنف نداشته و بیشتر جو روانی را در بازار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: برنامه‌ریزی‌های مناسبی در جهت بهبود وضع لاستیک‌ها در بازار انجام گرفته که امیدواریم در جهت تحقق رونق تولید گام‌های بلندی برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar