افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو

یکشنبه 12 اسفند 97 ساعت 14:04
افزایش 300 درصدی قیمت قطعات خودرو

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات هم تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض و یا تعمیر آنها به صرفه نیست.

علیرضا نیک آیین با اشاره به اینکه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو مواجه هستیم، اظهار داشت: متأسفانه در این وضعیت وفور قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به طوری که شمار تعمیرات خودرو به حد بالا رسیده است.

وی با اشاره به فروش قطعات و روغن بدون گارانتی در سطح بازار، افزود: هم اکنون سازنده‌های اصلی قطعات خودرو ترجیح می‌دهند نواقص خط تولید گروه‌های خودروساز را برطرف کرده و تمرکز زیادی بر بازار قطعات ندارند به صورتی که این کمبود توسط شماری سوءاستفاده‌گر در بازار شناسایی و در تلاش برای فروش قطعات فاقد کیفیت خود در بازار هستند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: متأسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی بر روی قطعات حک می‌کنند که مصرف‌کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌کیفیت را شناسایی کند.

نیک آیین با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنم به جای خرید قطعات خارجی عمدتاً تمرکز خود را به خرید قطعات ایرانی کنند، افزود: با توجه به وضعیت تحریم شرکت‌های خارجی تمایلی به ارسال قطعه به کشور ندارند. ولی عده‌ای سوءاستفاده‌گر قطعات خود را به نام اورجینال به مردم می‌فروشند.

وی با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات هم تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یاتاقان برای کامیون از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۸ میلیون تومان رسیده است جالب اینکه با همین قیمت هم مصرف کننده به زحمت می‌تواند این قطعه را در بازار پیدا کند. علاوه براین دیسک صفحه و لنت چرخ هم برای خودروهای سواری رشد قابل توجهی در قیمت پیدا کرده و حتی لنتهای چرخ فاقد استاندارد با شگردهای گوناگون آن هم با قیمت بالا به فروش می‌رسد درحالی که این لنت‌ها استاندارد نبوده و پس از چندین کیلومتر پودر می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به کمبود قطعات خودرو ساندرو و آل ۹۰ در بازار گفت: قبلاً دیسک صفحه برای خودرو ۲۰۶، ۱۶۰ هزار تومامن بود ولی این قطعه امروز با قیمت ۸۰۰ هزار تومان در بازار آن هم به زحمت خریداری می‌شود.

نیک آیین با اعلام اینکه خیلی از خودروهایی که در خیابان در حال رفت و آمد هستند مشکل داشته و مصرف کنندگان به زحمت از آنها استفاده می‌کنند، گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض و یا تعمیر آنها به صرفه نیست. هم اکنون باید واحدهای نظارتی به بازار قطعات خودرو ورود پیدا کرده و ساماندهی لازم را در این رابطه انجام دهند در غیر این صورت شرایط بازار بلاتکلیف‌تر از روزهای پیش خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar