افزایش ۶۰۷ درصدی شکایات در زمینه خودرو

دوشنبه 10 دی 97 ساعت 17:02
افزایش 607 درصدی شکایات در زمینه خودرو

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده‌های وارده در مورد خودرو به سازمان تعزیرات نسبت به سال پیش افزایش ۶۰۷ درصدی داشته که از دستگاه‌های ذیربط شکایت شده و به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه این سازمان گفت: در ۹ ماه اخیر سال جاری قریب به ۴۰۰ هزار پرونده با رشد ۱۱ درصدی نسبت به قبل برای بررسی وارد سازمان شده‌اند.

میزان مبلغ تخلف با رشد ۲۱ درصدی حدود ۷۰ هزار ریال بوده است.

در حوزه کالا و خدمات هم ۲۷۹ هزار و ۳۷۶ پرونده داشتیم و متخلفین به مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال جریمه شدند. در حوزه بهداشت و درمان هم ۳۴ هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل و متخلفین ۱۵۵ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

رایگانی در مورد کارخانه‌هایی که از ذرات دامی در فرآورده‌های انسانی استفاده می‌کردند، توضیح داد: دو کارخانه با دو هزار تن ذرات دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم که به جای استفاده از این ذرات در چرخه گوشت در چرخه انسانی در تولید اسنک استفاده شده است. این دو پرونده را به شعب البرز فرستاده‌اند و هر دو کارخانه پلمب شده است. ۷۰۰ تن از این مواد در فضای باز و غیر بهداشتی نگهداری می‌شدند.

وی افزود: در مورد گشت‌های سیار هم ۸۳ هزار بازرسی داشته‌ایم که ۲۹ هزار و ۲۰ واحد مورد تخلف بوده و بیش از ۳۲ هزار واحد بدون تخلف بوده‌اند. به طور کل ۳۱ هزار و ۸۲۸ پرونده در گشت‌های سیار تشکیل شده است که ۴۱۵ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی داشته‌اند.

رایگانی در بحث خودروها ادامه داد: سیاست سازمان تعزیرات بر آن است که هر کس از ارز نیمایی استفاده می‌کند، باید با قیمت‌های تعیین شده کالاها را به مصرف کنندگان ارائه دهد. در ۹ ماه اخیر ۴۹۲۶ پرونده در مورد تخلف خودرو به سازمان تعزیرات ارجاع شده و به مبلغ دو هزار میلیارد ریال جزای نقدی هم محکومیت تعیین شده است. از این بین ۱۶۴ هزار پرونده در مورد قاچاق خودرو بوده است. به طور کل پرونده‌های وارده در مورد خودرو به سازمان تعزیرات نسبت به سال پیش افزایش ۶۰۷ درصدی داشته است که از دستگاه‌های ذیربط شکایت شده و به سازمان تعزیرات ارجاع شده است از این میان ۳۲۸ پرونده مختومه شده‌اند. به علاوه با حضور همکاران سازمان تعزیرات دو هزار خودرو هم به مردم تحویل داده شده است.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar