افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودرو فعلاً قطعی نشده است!

بروزرسانی در: دوشنبه 26 آذر 97 ساعت 14:39
افزایش 70 درصدی قیمت خودرو فعلاً قطعی نشده است!

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش متوسط ۷۰ درصدی قیمت خودروها را رد کرد و گفت: این اعداد و ارقام در حد گمانه زنی است و فعلاً هیچ چیز قطعی نشده است.

محمدمهدی محمدی امروز (دوشنبه) افزود: نشست‌ها و جلسه‌های کارشناسان خودرویی با کارشناسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد قیمت گذاری جدید خودروها ادامه دارد و اعداد و ارقامی که از گوشه و کنار در سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی اعلام می‌شود، به هیچ عنوان قطعی نیست.

وی بیان داشت: مطابق قولی که داده بودیم قرار بود این هفته قیمت خودروها نهایی شده و اعلام شود، چون شمار زیادی معوقه‌های خودرویی وجود دارد که از طرف خودروسازان باید تعیین تکلیف و به متقاضیان تحویل شود.

از شب اخیر تاکنون در فضای مجازی و بعضی سایتها خبری منتشر شده مبنی بر اینکه «در آخرین نشست مربوط به تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو در سازمان حمایت، مقرر شده نرخ کارخانه‌ای خودروهای تولید داخل دستکم ۵۰ و حداکثر ۱۳۰ درصد بالا برود. با این حساب، قیمت خودروها بطور میانگین حدود ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و به احتمال زیاد، لیست قیمت‌ها توسط ستاد تنظیم بازار در طول این هفته یا در نهایت هفته آتی اعلام و ابلاغ خواهد شد.»

تعهدی که خودروسازان ملزم به رعایت آن هستند

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص نگرانی متقاضیان از دریافت خودرو به قیمت روز از طرف خودروسازان هم گفت: این موضوع خیلی مهم است و در آخرین نشست سازمان حمایت با خودروسازان هم مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: «خودروهایی که موعد تحویلشان سر رسید شده، باید به قیمت تاریخ روز تحویل در اختیار صاحبانشان قرار بگیرد و سازمان حمایت بر این موضع تاکید دارد.» اگر خودروسازان بخواهند قیمت‌های امروز را از صاحبان خودروهایی که موعد تحویلشان گذشته، مطالبه کنند، تخلف کرده‌اند.

صبح امروز رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد شرایط قیمت گذاری خودرو و تصمیم دولت در این خصوص، گفت: هر تعهدی که در قرارداد خودروسازان و متقاضیان وجود دارد، خودروسازان باید به آن پایبند باشند.

وی گفت: با توجه به شرایط رو به رشد تولید، تلاش می‌کنیم تا تیراژ (شمارگان) تولید خودرو افزایش یابد و بطور طبیعی مشکلی وجود ندارد.

تعهد ۳۰۰ هزار خودرویی دو خودروساز

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم عصر دیروز در پایان نشست با خودروسازان با اعلام اینکه تعهدات انجام نشده دو شرکت سایپا و ایران خودرو نزدیک به ۳۰۰ هزار خودرو است، گفت: مقرر شده است تا تحویل تعهدات معوق در اولویت خودروسازان قرار بگیرد و بر اساس قراردادهای منعقد نسبت به تعهدات خود عمل کنند.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar