الزام خودروسازها و سازمان حمایت به ارائه آنالیز قیمت محصولات

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
الزام خودروسازها و سازمان حمایت به ارائه آنالیز قیمت محصولات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ناچار به ارائه آنالیز قیمت اتومبیل‌های تولید داخل در جلسه هفته پیش رو شدند.

سعید باستانی، در تشریح جلسه امروزکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه پنج تصمیم گرفته شد، گفت: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرموده شد کارگروه مشترکی با حضور نمایندگانی از خودرو سازان، مجلس، واردکنندگان، قطعه سازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود و این کارگروه تا سه شنبه هفته پیش رو زمان دارد پیشنهادهایی را ارائه کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه‌شنبه هفته پیش رو این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، گفت: مقرر شد در مورد تأمین ارز قطعه سازان و خودروسازان هم کارهای لازم انجام بگیرد.

باستانی ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد تا خودروسازان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آنالیز دقیق قیمتی را از اتومبیل‌های تولید داخل برای ارائه در نشست هفته آینده تهیه و معلوم کنند مبانی تعیین قیمت اتومبیل‌ها کدام موارد هستند.

وی با خاطرنشان کردن این که آمار ضد و نقیضی در مورد آمار واردات خودرو وجود دارد یاد آوری کرد: گزارشی از واردات خودرو هم باید تهیه شود که مقرر شد صالحی نیا معاون وزیر صنعت در این مورد گزارشی ارائه کند تا تأثیر اتومبیل‌های وارداتی را در بازار ارزیابی کنیم.

باستانی تاکید کرد: همیشه بحث افزایش قیمت مدنظر خودروسازان بوده که ناشی از افزایش نرخ ارز، نرخ تورم سالانه یا افزایش کیفیت است، که در این مورد بحث مخالف و موافق صورت گرفت و نتیجه نهایی در نشست هفته پیش رو با حضور متولی بخش صنعت معلوم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در باره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان و خودرو سازان هم، گفت: در ماه‌های پیش به علت اینکه اختلاف میان ارز دولتی و آزاد کم بود و بازار ارز به دست دولت کنترل می‌شد خودروسازان ارز مورد نیاز خود را به طور آزاد تأمین می‌کردند ولی هم اکنون که این اختلاف افزایش پیدا کرده دولت باید ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای خودروسازان و قطعه سازان تأمین کنند.

گفتنی است، نشست امروز کمیسیون در باب افزایش قیمت خودرو با حضور یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو، جهرودی مدیرعامل سایپا، صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و قطعه سازان و وارد کنندگان خودرو برگزار شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar