ام وی ‌ام X22 پر مخاطب ترین شاسی بلند تولید داخل شد

بروزرسانی در: سه شنبه 4 دی 97 ساعت 12:20
ام وی ‌ام X22 پر مخاطب ترین شاسی بلند تولید داخل شد

ام وی‌ام X22 پرمخاطب‌ترین و پرتیراژترین شاسی بلند تولید داخل شد.

از بین پنج خودروی شاسی بلند ساب کامپکت حاضر در خطوط تولیده شرکت‌های وطنی، ام وی‌ام x22 در هشت ماه اول سال جاری بیشترین تیراژ تولید را داشته است.

با نگاهی به آمار رسمی دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه، می‌توان نتیجه گرفت که‌ام وی‌ام ایکس ۲۲ هم اکنون پرتیراژترین شاسی بلند جمع و جور ایران است. این خودرو با آمار تولید بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه در هشت ماه به مقام نخست این ردهٔ فنی رسیده است. با این حال به دلیل مشکلات موجود در صنعت خودروی ایران، ام وی‌ام ایکس ۲۲ در هشت ماههٔ اول سال ۹۷، کاهش تولید را نسبت به بازهٔ مشابه سال اخیر تجربه کرده است.

پس از آن چانگان CS35 سایپا با تیراژ بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ دستگاهی به مقام دوم رسیده و نشان می‌دهد که از سال ۹۵ توانسته تا بازار خود را در ایران پیدا کند. جالب است بدانید که بر خلاف کاهش تولید ایکس ۲۲، چانگان CS35 در وضعیت فعلی رشد تولید را نسبت به گذشته تجربه کرده است.

ولی مقام سوم این رده بندی با اختلاف کم نسبت به رتبهٔ دوم، در اختیار جک اس ۳ قرار می‌گیرد. خودرویی که نسبت به ام وی‌ام ایکس ۲۲ و چانگان CS35 در بازار ایران جوان‌تر است و از ابتدای فروردین ۹۷ تا آبان ماه اخیر بیش هشت هزار و ۶۰۰ دستگاه تیراژ تولید را ثبت نموده است. این خودرو به دلیل جوان بودنش در خط تولید کرمان موتور، کاهش تولید و یا رشد نسبت به گذشته را تجربه نکرده و تنها توانسته ثابت کند که در وضعیت فعلی همچنان به عنوان یکی از پرفروشترین و پرمخاطب‌ترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار ایران است.

مقام چهارم پرتیراژترین شاسی بلند جمع و جور تولید داخل، به پژو ۲۰۰۸ ایکاپ می‌رسد. این خودرو در هشت ماههٔ ابتدایی سال جاری بیش از چهار هزار و ۴۰۰ دستگاه تولید شده و با ردهٔ قیمتی بالاتر نسبت به رقبای چینی، نشان داده که می‌تواند در بحث محبوبیت و تیراژ تولید با آن‌ها رقابت کند. با توجه به مشکلات پیش روی برندهای فرانسوی برای حضور در ایران، بدیهی است که دغدغه‌های تولید پژو ۲۰۰۸ به مراتب بیشتر از خودروهای چینی هم کلاس است و با این حال توانسته که آمار خوبی را در این روزهای صنعت خودروی ایران ثبت نماید.

و اما در آخر، هاوال اچ ۲ در جایگاه پنجم پرتیراژترین شاسی بلندهای جمع و جور کشور قرار می‌گیرد. این خودرو از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آبان ماه نزدیک به هزار و ۵۰۰ دستگاه تیراژ تولید را داشته است. با اینکه هاوال اچ ۲ می‌توانست به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای بازار ایران ظاهر شود، ولی شاهد هستیم که به دلیل سیاست‌های هاوال، تاخیرهای شدیدی در تحویل این خودرو به متقاضیان پیش آمده و امروز مسئلهٔ عدم تحویل این خودرو و طرح جایگزینی آن با فاو بسترن B30 مطرح شده است. همین موضوع موجب دلخوری شدید متقاضیان هاوال اچ ۲ شده و پای آن‌ها به نهادهای نظارتی گوناگون برای شکایت از بهمن موتور باز کرده است. بدیهی است که اگر موانع موجود بر سر راه نشان‌های خودروسازی جهان برطرف شود، به مراتب فعالیت تمام خودروسازان چینی، اروپایی، کره‌ای و… در بازار ایران راحت‌تر می‌شود.

هفت صبح

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ام وی ‌ام X22 پر مخاطب ترین شاسی بلند تولید داخل شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سجاد
مهمان

انصافا x22 ماشین خوبیه من دارم و راضی هستم.