انحصار ۷۰ درصد بازار تولید فیلترهای ایرانی توسط یک شرکت ایرانی

چهارشنبه 12 دی 97 ساعت 16:51
انحصار 70 درصد بازار تولید فیلترهای ایرانی توسط یک شرکت ایرانی

شرکت دانش بنیان ایرانی تولید کننده فیلترهای نانویی توانسته تا کنون ۷۰ درصد بازار این محصول را در کشور به دست بگیرد.

دکتر محمد جواد فروندی مدیر طراحی محصولات نانو در یک شرکت دانش بنیان تولید کننده فیلتر در شهرک صنعتی مشهد گفت: در یک فیلتر یک شبکه متخلخل وجود دارد که از جداره‌ها، دیوارها، الیاف و روزنه‌هایی تشکیل شده است.

وی با ذکر اینکه این شبکه موجب به وجود آمدن یک فیلتر می‌شود، گفت: به واسطه این فیلترها، ذرات در مسیر ورودی آن قرار می‌گیرد و موجب می‌شود که خروجی هوا در دستگاه‌های گوناگون مثل خودرو، توربین و غیره آلوده نباشد.

فروندی تاکید کرد: یک فیلتر معمولی الیافی به هم چسبیده دارد که این الیاف مانع از ورود آلودگی به دستگاه‌ها می‌شود؛ فیلترهایی که برای این شرکت به تولید می‌رسند با تکنولوژی نانو به ثمر نشسته و از قطر کمی برخوردار است تا کمتر آلودگی را بدون مقاومت و به میزان عبوردهی بالا به دستگاه وارد شود.

وی با ذکر اینکه فیلترهای معمولی مقاومت کمتری در برابر سیال‌ها و آلودگی‌ها دارند، گفت: در فیلترهای نانویی همچنین راندمان بالاتری نسبت به فیلترهای معمولی برابر با ۳۰۰ یا ۴۰۰ درصد بیشتر دیده می‌شود.

فروندی با بیان اینکه این فیلترها در نیروگاه‌ها، توربین‌ها، صنایع نفت و گاز، خودروهای سبک و سنگین استفاده می‌شود، گفت: ما هم اکنون ۷۰ درصد بازار کشور را در دست داریم.

وی افزود: طبق آزمایش‌هایی که صورت گرفته فیلترهای نانویی هیچگونه عارضه‌ای در سیستم به وجود نمی‌آورند بلکه چندین برابر بهتر از فیلترهای معمولی کارایی دارد.

فروندی در مورد بازار این فیلترها در خارج از کشور گفت: اکنون ما در وضعیت تحریم هستیم که کل تولیدات کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این تهدید جدی برای تولیدکننده‌ها به شمار می‌رود؛ در همین راستا ارتباط ما با خارج از کشور دچار نوسانات شدید شده است.

این شرکت با استفاده از دستگاه‌های تولید شده در یک شرکت دانش بنیان دیگر موفق به ساخت فیلترهای هوای نانویی شده است. این شرکت در مشهد و در شهرک صنعتی مشهد مستقر است. محصولات این شرکت مورد تائید ستاد نانو و دارای گواهینامه مقیاس نانو از این ستاد است.

این جلسه در مراسم بازدید خبرنگاران از این شرکت دانش بنیان انجام گرفته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar