اولین سری فوتون ساوانا تحویل متقاضیان شد

شنبه 19 آبان 97 ساعت 10:32
اولین سری فوتون ساوانا تحویل متقاضیان شد

هفته پیش در طول مراسمی اولین سری از فوتون ساوانا محصول تولیدی عظیم خودرو تحویل متقاضیان شد.

فوتون ساوانا توسط گروه عظیم خودرو در نمایشگاه خودرو تهران سال پیش رونمایی و پس از آن خط تولید آن توسط این گروه در شهر بروجرد تجهیز شد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از طرف عظیم خودرو قرار است سالانه نزدیک به ۲ هزار دستگاه فوتون ساوانا تولید شود که البته به گفته مسئولان این گروه، این ظرفیت تولید به زودی افزایش پیدا کرده و به سالی ۵۰ هزار دستگاه خودرو می‌رسد.

فوتون ساوانا در سری نخست تحویل ۳۷۴ میلیون تومان اعلام شده است ولی متقاضیانی که در مرحله اول این خودرو را تحویل گرفته‌اند، شامل تخفیف ۱۰ میلیون تومانی به علاوه تخفیف مابه التفاوت ارزی شده‌اند که نزدیک به ۲۶ میلیون تومان بوده و در نهایت این خودرو با قیمتی نزدیک به ۳۳۷ میلیون تومان برای متقاضیان سری اول تحویل داده شد.

اولین سری فوتون ساوانا تحویل متقاضیان شد

چهره فوتون ساوانا هرچند برای یک خودروی کراس آور بزرگ ویژه آفرود، ساده و کاربردی است ولی به عنوان یک کراس آور بزرگ امروزی ساده و بدون هیجان است. چراغ‌های بزرگ، جلوپنجره کوچک با خطوط عمودی و سپری بدون خطوط اغراقی نمای جلوی خودرو را تشکیل می‌دهند. در کنار هرچند خطوط بدنه ساده است ولی رنگ آمیزی و نقش‌های روی بدنه، ساوانا را به سوی اسپرت بودن سوق می‌دهد.

اولین سری فوتون ساوانا تحویل متقاضیان شد

فوتون ساوانا کراس آور بزرگ این گروه است که از نظر موتور و شاسی سعی کرده تا خودرویی با قابلیت‌های آفرودی کاملی را ارائه دهد. فوتون ساوانا در سه مدل استاندارد جعبه دنده دستی، استاندارد جعبه دنده اتوماتیک و لاکچری جعبه دنده اتوماتیک عرضه شده که هر سه آنها به موتور ۴ سیلندر دو لیتری توربوشارژ مجهز شده‌اند. جعبه دنده مدل دستی فوتون ساوانا از نوع ۵ سرعته Getrag است ولی جعبه دنده اتوماتیک ساوانا از نوع ۶ سرعته ZF است. موتور ۲ لیتری نصب شده به کمک سیستم GDI می‌تواند حداکثر ۲۱۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور و ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور را تولید کند ولی موتور مدل جعبه دنده دستی می‌تواند حداکثر ۱۹۸ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر را تولید کند.

اولین سری فوتون ساوانا تحویل متقاضیان شد

از نکات گوناگون قابل اشاره فوتون ساوانا، کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، کمک راننده و پرده‌ای است. همچنین حداکثر عمق غرق شدگی ۶۰۰ میلیمتر و حداکثر زاویه فرار و حمله، ۲۵ درجه و ۲۸ درجه است که برای یک کراس آور آفرود عددهای خوبی است ولی نکته قابل تأمل دیگر ساوانا، وزن نزدیک ۲ تنی این خودرو در مدل‌های اتوماتیک است که وزن بالایی است و هرچند مصرف این خودرو ۹.۸ لیتر به طور ترکیبی اعلام شده، ولی باید مصرف آن را در عمل و در شهری مثل تهران ببینیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar