ایران خودرو روی پیشرانه EF7 پلاس کار می‌کند

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:16
ایران خودرو روی پیشرانه EF7 پلاس کار می‌کند

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو از توسعه و تولید نسل جدید موتورهای ملی موسوم به EF7 پلاس خبر داد.

محمد زالی گفت: شرکت تحقیق، طراحی و تولید پیشرانه ایران خودرو (ایپکو) با هدف کاهش مصرف سوخت و آلودگی اروپا ۵، بدون استفاده از مشاور خارجی و با تکیه بر توانمندی خود در حال توسعه نسل جدید پیشرانه‌های ملی موسوم به EF7 پلاس است که پس از صحه گذاری در مرحله تولید آزمایشی به مرحله تجاری سازی خواهد رسید.

وی با ذکر این که نمونه‌های آزمایشگاهی این پیشرانه، آزمون‌های تأییدیه اهداف را با موفقیت گذرانده افزود: پیش بینی می‌شود، در شهریورماه سال آینده این پیشرانه‌ها به تولید انبوه برسد.

زالی تصریح کرد: با اینکه پیشرانه‌ها دارای تکنولوژی پیشرفته و جدید هستند، بیشترین استفاده از توانایی سازندگان داخلی و سرمایه گذاری قبلی شده است. وی توسعه پیشرانه گازسوز منطبق بر راهبرد سوخت کشور را از مهم‌ترین مسیرهای برون رفت از وضعیت آلایندگی ناشی از احتراق پیشرانه خودروها دانست و گفت: با توجه به منابع وسیع گاز در کشور می‌توان با توسعه پیشرانه‌های گازسوز قدم بزرگی برای کاهش ذرات معلق هوا برداشت.

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید پیشرانه ایران خودرو ادامه داد: ایران خودرو در طراحی پیشرانه پایه گاز سوز در جهان پیشگام بوده و کشورهای دیگر با الگوبرداری از پیشرانه پایه گازسوز ایران خودرو بهبودهایی در پیشرانه‌های خود ایجاد کرده و با سرمایه گذاری روی کفی، کارایی این خودروها را افزایش داده‌اند. افزایش حجم مخزن و امکان پیمایش تا ۶۰۰ کیلومتر از جمله این بهبودها بوده است.

وی پیشگیری از بخش بزرگی از قاچاق بنزین را از نتایج استفاده از خودروهای گازسوز عنوان کرد و گفت: این اقدام توسط دولت روسیه اولویت راهبرد سوخت شده است. وی تاکید کرد: دولت با هزینه کمی از محل پیشگیری از این قاچاق در حمایت از طراحی خودروی گازسوز با پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با یکبار سوخت گیری می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar