ایران خودرو و سایپا باید خصوصی شوند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
ایران خودرو و سایپا باید خصوصی شوند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی با هیات همراه از مجموعه شرکت‌های بهمن موتور و کروز بازدید کردند.

دکتر عزیز اکبریان نماینده شهرهای کرج، اشتهارد و فردیس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جمهوری اسلامی در بازدیدی که از این مجموعه‌ها داشتند ضمن ابراز خوشحالی از این بازدیدها به سوابق گذشته گروه بهمن اشاره کرد و گفت: امروز تغیرات زیادی در زمینه توسعه و مدرن سازی خطوط تولیدی در این مجموعه صورت گرفته ضمن اینکه شادابی و نشاط در فضای کاری در میان پرسنل هم مشاهده می‌شود.

وی ضمن بیان تبریک به مجموعه گروه بهمن و سهامداران آن، ابراز امیدواری کرد و افزود: به طور حتمی کمیسیون صنایع مجلس از این نوع شرکت‌ها و نیروهای خدوم حمایت خواهد کرد و امیدواریم تغییری که در مجموعه گروه بهمن به وجود آمده و از شرکت دولتی به خصوصی واقعی تبدیل شده است در شرکت‌های دیگر هم شاهد باشیم چرا که این مجموعه با خصوصی شدن علاوه بر توسعه فضای تولیدی به توسعه اشتغال هم پرداخته است.

اکبریان همینطور در بازدید از مجموعه کروز، بزرگ‌ترین قطعه‌ساز ایران بیان کرد: طول بازدیدهایی که تا به حال از شرکت‌های گوناگون داخلی و خارجی صورت گرفته است می‌توان ابراز داشت که قطعه‌سازی کروز با بیشترین فناوری روز در حال فعالیت است و از افتخارات ایران محسوب می‌شود و به طور قطع با وجود شرکت‌هایی مانند کروز نباید از تحریم‌ها ترسی داشت. و باید به این نوع شرکت‌ها کمک و از آن‌ها حمایت کرد تا در عرصه جهانی ممتاز شوند.

رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه در مورد حمایت مجلس از بخش خصوصی واقعی در صنعت خودرو مانند کروز، ابراز داشت: تنها راه نجات صنعت ایران به خصوص بخش خودروسازی، حمایت از بخش خصوصی واقعی برای ورود به این حوزه است چرا که صنعت خودروسازی صنعت پویایی است و ارزآوری فراوانی برای کشور به همراه دارد و در جهان در حال رقابت است.

وی در آخر با اشاره به خودروسازان دیگر کشورمان اظهار کرد: واگذاری دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واقعی راه نجات و توسعه بیشتر آن‌ها خواهد بود و تا وقتی که این اتفاق رخ ندهد مجموعه‌های دولتی و خصولتی آینده روشنی نخواهند داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar