ایران خودرو ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو را هشت روزه فروخت

بروزرسانی در: یکشنبه 12 اسفند 97 ساعت 19:47
ایران خودرو 5 هزار و 700 دستگاه خودرو را هشت روزه فروخت

ایران خودرو بعد از صدور مجوز اختصاص ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خود به فروش فوری از طرف وزارت صمت، تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو را به طور فوری از سی‌ام بهمن، در هشت روز، به فروش رسانده است.

براساس اسناد شمار ۳۵ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو از ابتدای بهمن تا روز یازدهم اسفند ماه صادر شده و همین تعداد خودرو به متقاضیان تحویل داده شده است که برمبنای نظرات کارشناسان بازار، با افزایش عرضه، قیمت خودرو در روزهای گذشته با سیر نزولی همراه بوده است.

افزایش شمار تولید با شیب کم هم به دلیل مشکلات قطعه سازان به سبب تحریم و مشکل نقدینگی موجب کاسته شدن عرضه به بازار شد که افزایش تقاضای واقعی در روزهای پایانی سال، به کمبود خودرو در بازار دامن زد.

برمبنای این گزارش، با توجه به وضعیت ایجاد شده در بازار خودرو،‌ با دستور مدیرعامل ایران خودرو،‌ این خودروساز به عنوان تأمین کننده اصلی بازار، کارگروه‌های تخصصی برای تحلیل وضعیت در هفته‌های اخیر تشکیل داده تا قیمت بازار خودروها را به قیمت‌های کف هفته اول بهمن ماه کاهش دهد که به اذعان کارشناسان بازار، این هدف درحال محقق شدن است به طوری که قیمت در بازار آزاد سیر نزولی در پیش گرفته است.

ایران خودرو به منظور دست یابی به این هدف و کاهش و یا تثبیت قیمت خودرو در بازار آزاد، برنامه ریزی مجدد و تخصیص منابع حاصل از فروش به قطعه سازان برای افزایش توان تولید را در دستور کار قرار داد. این خودروساز به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقعی برنامه فروش ۲۰ درصد از تولید روزانه به طور فوری را به اجرا گذاشت و محدودیت‌هایی از جمله امکان ثبت نام فقط یک دستگاه خودرو برای هر کد ملی، عدم ثبت نام در ۱۸ ماه اخیر برای محصولات ایران خودرو و حداقل سن ۱۸ سال را اعمال کرد.

همچنین در طرح‌های فروش فوری روزانه کاهش اختصاص خودرو به مشتریانی که در گذشته بیش از یک ثبت نام داشته‌اند و عدم تخصیص خودرو به مشتریان حقوقی به عنوان عوامل محدود کننده درنظر گرفته شد.

پیش بینی می‌شود، با افزایش عرضه و تحویل خودروها در فروش فوری، کاهش قیمت در بازار ادامه داشته و شرایط مطلوب‌تری برای تأمین نیاز از سوی مشتریان واقعی و نهایی فراهم شود.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ایران خودرو ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو را هشت روزه فروخت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
پژمان
مهمان

ماشینی رو که من سال ۹۶ ثبت نام کردن نمیدین اون وقت فروش فوری…. خدایا بستمونه دیگه تا کی بکشیم….