بازار خودروهای داخلی از حالت پیش بینی خارج شده است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
بازار خودروهای داخلی از حالت پیش بینی خارج شده است

بازار خودرو تبدیل به کلاف سردرگمی شده و اگرچه باید نوسانات قیمتی را سمی برای هر بازار دانست ولی نوسان هرروزه قیمت‌ها در این بازار تبدیل به موضوعی عادی شده است. روزی شاهد روند کاهشی قیمت‌ها به هزاران علت هستیم و روز بعد فقط با افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها میلیونی رشد می‌کنند تا جایی که به گفته فعالان این حوزه، بازار از حالت پیش بینی خارج شده و نمی‌توان به کسی توصیه خرید و یا فروش داشت.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: اگرچه در چند روز اخیر روند قیمت‌ها در بازار کاهشی بوده ولی امروز شاهد افزایش یک تا ۵ میلیون تومانی خودروها در بازار هستیم.

وی افزود: همچنان تقاضا نسبت به عرضه بیشتر بوده و به خاطر کمبود عرضه از طرف خودروسازان، بازار خودرو در حالت عادی به سر نمی‌برد.

این فعال بازار خودرو با ذکر این که بررسی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت خودروهای مونتاژی و تولید داخل نسبت به دیروز افزایش قیمت داشته‌اند، تصریح کرد: پژو ۴۰۵ که در هفته گذشته تا ۵۰ میلیون تومان رسیده بود امروز با قیمت ۵۶ میلیون تومان عرضه می‌شود. سمند آل ایکس هم که تا هفته گذشته با قیمت ۵۴ میلیون تومان در بازار موجود بود در حال حاضر با قیمت ۵۹ میلیون تومان هم وجود ندارد که این شرایط برای خانواده دنا و پژو هم صدق می‌کند.

موتمنی با اشاره به افزایش ۴ تا ۵ میلیون تومانی خودروها نسبت به روزهای گذشته گفت: اعلام تحویل خودروهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا صدور دعوت نامه‌های خودروهای با موعد تحویل خردادماه هم چندان تاثیری در بازار نخواهد داشت چون که قیمت خودروهای وارداتی در حال حاضر به تعادل رسیده و از ان جا که کششی برای افزایش بیشتر قیمت‌ها وجود ندارد و قدرت خرید به شدت کاهش یافته، شاهد تغییر چندانی در قیمت این خودروها نیستیم و این احتمال وجود دارد با عرضه این خودروها شاهد تغییرات اندکی در زمینه قیمت این خودروها باشیم.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران، هم اکنون نوسانات قیمتی خودروهای تولید داخل به مراتب بیشتر از خودروهای وارداتی است چون که قیمت وارداتی‌ها ظرف ماه‌های گذشته تا اندازه زیادی به ثبات رسیده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar