بازار خودروهای وارداتی بهار سال ۹۸ به ثبات می‌رسد

چهارشنبه 5 دی 97 ساعت 11:39
بازار خودروهای وارداتی بهار سال 98 به ثبات می‌رسد

چنانچه روند کاهش قیمت ارز در یک ماه آتی ادامه یابد یا قیمت‌ها در سطح فعلی ثابت بماند، شاهد عرضه حجم نسبتاً بالایی از خودروهای وارداتی به بازار خواهیم بود که دلالان خرد یا سرمایه‌گذاران در چند ماه اخیر به منظور کسب سود خریداری کرده‌اند.

حجم بیشتر این خودروها در زمستان سال اخیر و بهار و تابستان سال جاری، زمانی که قیمت ارز در محدوده حداکثر ۷۰۰۰ تومان بود، خریداری یا انبار شده و بخشی از آن‌ها در زمان اوج قیمت‌ها به بازار عرضه شده است. اکنون با کاهش قیمت ارز به محدوده ۱۰ الی ۱۱ هزارتومان شاهد این هستیم که دلالان خرد و همچنین سرمایه‌گذاران در پی فروش خودروهای خود هستند، چون این احتمال را می‌دهند که قیمت‌ها در سطح کنونی تثبیت شود.

البته هیچ کدام ازاین پیش بینی‌ها نمی‌تواند کاملاً دقیق باشد و باید سطح واقعی قیمت‌ها را در بهار سال آینده جست‌وجو کرد چون تا تصویب نشدن بودجه دولت در سال ۱۳۹۸ شرایط واردات خودرو در بودجه سال آینده و همچنین تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک، نمی‌توان پیش بینی دقیقی از شرایط بازار خودروهای وارداتی داشت. چنانچه خودروهای مانده در گمرک در ماهای پایانی سال ترخیص شود و قیمت ارز افزایش نیابد، قطعاً شاهد تعدیل قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی خواهیم بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar