بازتاب لامبورگینی ایرانی در رسانه‌های ایتالیایی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
بازتاب لامبورگینی ایرانی در رسانه‌های ایتالیایی

رونمایی از خودروی 'لامبورگینی' ساخت ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایتالیایی داشت و به عنوان نسخه برداری حیرت آور از لامبورگینی اصل ایتالیایی توصیف شد.

روزنامه 'لارپوبلیکا' با عنوان 'لامبورگینی مدل مورسیه لاگو در ایران مجدد متولد شد' نوشت: کپی خیلی دقیقی از لامبورگینی مدل مورسیه لاگو، اخیراً وارد خط تولید شده و قرار است ۱۰۰ نمونه از آن با پیشرانه V6 هیوندای ساخته شود.

این مدل از لامبورگینی دقیقاً شبیه به اصل ساخته شده است و تنها تفاوت، پیشرانه آن است. اما مورد باور نکردنی این است که این خودرو در چین ساخته نشده بلکه در ایران ساخته شد، جایی که گروهی از مهندسین بعد از ۳ سال کار برروی مدل اصل لامبورگینی، موفق به تولید آن شدند.

با اینکه ساخت این خودرو کار خیلی پیچیده‌ای است ولی مهندسان مجرب ایرانی موفق به طراحی دوباره آن شدند که دقیقاً شبیه به اصل است. برای این کار آنها مدل اصل را بارها باز و بسته کردند و حتی در خصوص جزئیات خودرو هم سالها مطالعه عمیق شد.

لارپوبلیکا نوشت: نتیجه پایانی این کار واقعاً حیرت آور است حتی با اینکه در آن پیشرانه هیوندایی نصب شده است. البته باید خاطرنشان کرد که برای خیلی‌ها مهم ظاهر خودرو است و برای همین است که مسعود مرادی رئیس پروژه، به این خودرو افتخار می‌کند. مراسم رونمایی از این خودرو حتی در شبکه تلویزیون ایران پخش و اعلام شد که ۱۰۰ نمونه از آن وارد خط تولید می‌شود. قیمت این خودرو یک چهارم قیمت اصل آن است و نزدیک به ۵۰ هزار یورو خواهد بود که البته مبلغ کمی برای کپی یک خودرو نیست.

دیگر روزنامه‌های ایتالیایی هم این خبر را با مضامین مشابه منتشر کردند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بازتاب لامبورگینی ایرانی در رسانه‌های ایتالیایی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Hami
مهمان

دستشونم درد نکنه اینا نشون دادن ک میشه ساخت فقط اگر این شرکتای مسخره و در پیت بخوان