با نمایندگی‌های غیر مجاز خودرو به صورت قانونی برخورد می‌شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
با نمایندگی‌های غیر مجاز خودرو به صورت قانونی برخورد می‌شود

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد قانونی با نمایندگی‌های بی پروانه خودرو خبر داد و گفت: پرونده تخلف دو شرکت غیرنماینده در زمینه پیش فروش بدون مجوز خودرو از طریق این سازمان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وحید منایی با اشاره به مفاد ماده (۵) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو گفت: عرضه کننده پیش از اقدام به پیش فروش خودرو، مکلف به کسب مجوز مربوط شامل شمار خودروی قابل عرضه از معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت است، زیرا شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی بعد از دریافت مجوز مذکور مجاز به پیش فروش خودرو است.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در این رابطه فهرست شرکت‌های دارای مجوز پیش فروش خودرو در سامانه این سازمان به نشانی http://www.cppo.ir بارگذاری شده است.

وی بیان کرد: همچنین مطابق مصوبه شماره ۱۶۵۲۷۲/ت ۵۵۱۸۶ هـ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ هیأت وزیران، واردات خودرو به دست شرکت‌های غیر نماینده مجاز نبوده و بنابراین این شرکت‌ها به هیچ عنوان مجاز به پیش فروش خودرو نیستند.

منایی تاکید کرد: این سازمان بارها و در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های پی در پی به شرکت‌های غیر نماینده مسئله عدم وجاهت پیش فروش خودرو را اعلام کرده و در این رابطه نسبت به اطلاع رسانی مساله به مصرف کنندگان برای خودداری از عقد قرارداد پیش خرید خودرو با شرکت‌های فاقد نمایندگی رسمی اقدام کرده است.

عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه گفت: علاوه بر آن فهرست شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی واردات هم در سامانه مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران به نشانی http://www.gatc.ir قرار دارد.

منایی تاکید کرد: با توجه به اینکه اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودروی تهران متولی صدور مجوز فعالیت شرکت‌های صنفی غیر نماینده در حیطه فعالیت خودرو است و شرکت‌های دارای پروانه فعالیت از اتحادیه ذکر شده مجبور به رعایت قوانین نظام صنفی هستند، بنابراین مساله برخورد با شرکت‌های متخلف در زمینه پیش فروش خودرو برای اعمال قانون منطبق بر قوانین نظام صنفی به اتحادیه مذکور منعکس شده است.

وی بیان کرد: پرونده تخلف دو شرکت غیرنماینده در زمینه پیش فروش بدون مجوز خودرو از طریق این سازمان به سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال و تحت رسیدگی است.

منایی همینطور از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در رابطه با گرانفروشی، عدم عرضه، احتکار، تبانی و عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور برای کالا و خدمات و … مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ خبردار کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدام شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar