با وجود کمبود عرضه خودرو چرا پیش ثبت نام انجام می‌گیرد؟

دوشنبه 29 بهمن 97 ساعت 15:53
با وجود کمبود عرضه خودرو چرا پیش ثبت نام انجام می‌گیرد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: دلیل کمبود عرضه خودرو به عقیده برخی، کمبود قطعات و در نتیجه کمبود تولید است، ولی سؤال این است که اگر با کمبود مواجه هستیم چرا پیش ثبت نام انجام می‌گیرد.

حمیدرضا حیدری با اشاره به اینکه خودرو یک کالای اساسی و تخصصی است و چون جنبه سرمایه‌ای پیدا کرده باید نظارت جدی بر سایت‌های قیمت دهنده آن انجام گیرد، اظهار کرد: چرا که کلاهبرداری‌های خیلی از طریق این سایت‌ها انجام گرفته است.

وی در خصوص شرایط بازار خودرو گفت: هم اکنون با رکود تورمی رو به رو هستیم به طوری که ماشین‌های ایرانی هم اکنون با افزایش قیمت رو به رو شده‌اند که این افزایش قیمت منشعب از عدم تعهد کارخانه‌های سازنده خودرو است.

حیدری با ذکر اینکه خودروسازان، ماشین‌ها را به موقع عرضه نکردند و هم اکنون با توزیع اندک خودرو رو به رو هستیم، ادامه داد: این مساله کمبود عرضه افزایش قیمت خودروهای داخلی را بدنبال آورده است.

رئیس اتحادیه اتومبیل‌داران مشهد در خصوص دلیل کمبود عرضه خودرو بیان کرد: دلیل کمبود عرضه خودرو به اعتقاد برخی، کمبود قطعات و در نتیجه کمبود تولید است اما در این خصوص سؤال من این است که اگر با کمبود رو به رو هستیم چرا پیش ثبت نام انجام می‌گیرد؟

حیدری در خصوص میزان تقاضا تصریح کرد: متأسفانه تقاضا برای خرید خودرو زیاد است چرا که خودرو به جای اینکه جنبه مصرفی داشته باشد، جنبه سرمایه‌ای پیدا کرده و چون این کالا سرمایه‌ای شده متقاضی بیشتری پیدا کرده و بعضی از سرمایه گذاران هزینه‌های بزرگی را برای خرید خودرو صرف می‌کنند که این سرمایه‌ای شدن خودرو تورم و افزایش قیمت‌ها را بدنبال دارد.

وی در خصوص پیش فروش خودرو یادآوری کرد: من اعتقاد دارم به سرمایه‌ای کردن این کالا دامن می‌زند چرا که وقتی پیش فروش انجام می‌گیرد کالا سرمایه‌ای می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar