برای ارزانی خودرو تولید باید افزایش پیدا کند

یکشنبه 28 بهمن 97 ساعت 11:27
برای ارزانی خودرو تولید باید افزایش پیدا کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری فرمول این وزارتخانه ندارد و برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند.

رضا رحمانی در خصوص بعضی ادعاها مبنی بر اینکه فرمولی که وزارت صمت برای ارزانی خودرو به کار برده به گرانی مجدد در بازار منجر شده است، گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکار لازم برای کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: تولید خودرو باید افزایش پیدا کند تا با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند. وی افزود: تاکنون تسهیلاتی به قطعه‌سازان پرداخت نشده، در صورتی که این تسهیلات پرداخت شود تولید افزایش پیدا می‌کند و بازار خودرو ساماندهی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص نحوه توزیع گوشت در بازار، یادآوری کرد: در رابطه با این موضوع از وزیر جهادکشاورزی سؤال شود. گفتنی است، فرآیند پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از طرف دولت به خودروسازان شروع شده که مطابق با توافقات انجام شده بین خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این شد تا این ۴ هزار میلیارد تومان مستقیماً به بخش اقتصادی کشور تزریق شود.

دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از طرف خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است براساس فرمول وزارت صمت مقرر شده است که قیمت خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar