برزخ تحویل خودروهای پیش فروش شده و سرگردانی مشتریان

سه شنبه 6 آذر 97 ساعت 18:54
برزخ تحویل خودروهای پیش فروش شده و سرگردانی مشتریان

سکوت واحدهای نظارتی در بازار بلاتکلیف خودرو و افزایش مدام قیمت‌ها موجب شده خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چاره‌ای جز شکایت و تجمع مقابل گروه‌های خودروسازی نداشته باشند.

 چند ماهی است که موعد تحویل خیلی از خودروهای داخلی و خارجی به متقاضیان شروع شده ولی متأسفانه گروه‌ها مثل روال قبل خود خلف وعده کرده و خبری از تحویل محصولات آنهم در زمان مقرر نیست.

نکته قابل توجه در این خلف وعده‌ها درخواست مبالغ بیشتر از مردم است به طوری که متقاضی برای یک خودرو ۷۰ میلیون تومان پیش پرداخت داشته است ولی شرکت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید را بهانه کرده و از متقاضیان مبالغ بیشتری برای دریافت خودرو طلب می‌کند این در حالی است که رقم‌های جدید اصلاً برای مردم قانع کننده و حتی به صرفه نیست. متأسفانه در این وضعیت هیچ یک از واحدهای نظارتی هم پاسخگویی رفع مشکلات مردم نبوده و همچنان روزه سکوت را گرفته‌اند.

سکوت واحدهای نظارتی در حالی ادامه دارد که خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چاره‌ای جز شکایت و تجمع مقابل گروه‌های خودروسازی را ندارند و مدام با وعده‌های گوناگون برای رفع مشکلات خود مواجه می‌شوند.

به عنوان نمونه بتازگی متقاضیان خودروی B30 باید مابقی هزینه پیش خرید این خودرو را مطابق با قیمت‌های جدید پرداخت کنند. جالب اینجاست این خودرو در مردادماه امسال ۷۹ میلیون تومان قیمت داشت ولی در جدیدترین تصمیم شرکت این خودرو با چند مرحله افزایش قیمت از ۱۰۶ میلیون تومان به ۱۲۴ میلیون تومان رسیده است.

در همین رابطه یکی از کاربران می‌نویسد: خودروی بسترن b30 با پیش پرداخت ۴۰ میلیون تومان ثبت نام کرده بودم. هم اکنون گروه بهمن خودرو می‌گوید که باید نزدیک به ۸۲ میلیون دیگر باید پرداخت کنم که به هیچ وجه در توان بنده نیست. پس تصمیم گرفتم حواله خودرو را طبق شرایط قرارداد صلح نمایم که شرکت نمایندگی به من می‌گوید صلح این خودرو بسته شده است. هر چه من می گویم که شرایط قرارداد را نمی‌شود یکطرفه تغییر داد، کسی گوشش بدهکار نیست. در واقع گروه بهمن خودرو می‌خواهد که من را مجبور کند تا قرارداد را فسخ کنم و آنها تنها سود ۱۲ درصد انصراف را به من بدهند.

کاربر دیگری در همین خصوص می‌نویسد: "در آذرماه سال ۹۶ یک دستگاه خودرو BYD s7 پیش خرید کردیم که اون موقع ۱۲۹ ملیون قیمتش بود ما ۶۰ ملیون پیش پرداخت کردیم وقرار بود شهریور خودرو را تحویل بگیریم در واقع پیش پرداخت ما مشارکت در تولید بود اما تا الان خودرو را نداده‌اند هیچ وقتی هم زنگ می‌زنیم می گویند ایشالله تا بهمن دستتون میاد اما با قیمتی بالای ۲۵۰ ملیون من از شما خواهش می‌کنم صدای ما رو به مسئولین برسونید که چرا پول ما که باهاش ماشین الات مونتاژ خریدن همون مقدار پارسال باشه با چندر غاز سود اما قیمت ماشین بروز حساب بشه کجا چنین بی عدالتی در حق مردم میشه؟؟؟ ما از کجا باید دو برابر پول ماشین رو بیاریم به اینا بدیم تکلیف ما چیه؟؟؟؟

مدیران خودرو هم اعلام کرده افزایش نرخ ارز مورد استفاده برای واردات قطعات برای مونتاژ خودروها در ایران از نرخ ارز مرجع به نرخ سامانه نیما، موجب افزایش ۵۵ درصدی قیمت‌ها شده است. مابقی شرکت‌ها هم با استدلال افزایش نرخ ارز و هزینه‌های تولید هم همین روال را پیش گرفته و در محصولات مونتاژی و داخلی خود افزایش قیمت‌ها را اعمال کرده‌اند.

به عنوان نمونه خریداران ساندرو، پژو ۲۰۷، کوئیک، پژو ۲۰۰۸، آل ۹۰، سیتروئن C3 و حتی محصولات پژو ۲۰۶ هم با بدقولی گروه‌های خودروساز مواجه شده و حتی نتوانسته محصولات خود را تحویل بگیرند جالب اینجاست در بعضی از محصولات شرکت اعلام می‌کند این خودرو امکان تحویل نداشته و متقاضی باید خودروی دیگری را از شرکت تحویل بگیرد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "برزخ تحویل خودروهای پیش فروش شده و سرگردانی مشتریان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

تا۱۴۰۰با روحانی