برنامه دایملر برای کاهش قیمت خودروهای برقی

پنج شنبه 29 فروردین 98 ساعت 13:29
برنامه دایملر برای کاهش قیمت خودروهای برقی

به نقل از منابع آگاه، کمپانی خودروسازی دایملر آلمان قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در یک کمپانی باتری سازی آمریکایی، ۱۰ درصد از سهام آن را خریداری کند و بدین ترتیب قیمت تمام شده خودروهای برقی را کاهش دهد.

کمپانی خودروسازی دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز، که بدون تردید یکی از بزرگترین و موفق‌ترین خودروسازان در جهان به شمار می‌رود و هر ساله میزان فروش چشمگیر و موفقیت آمیزی برای هر کدام از مدل‌های تولید شده آن به ثبت می‌رسد، اکنون به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته است در یک استار تاپ فعال در حوزه تولید باتری خودرو که سیلا نانوتکنولوژی نام دارد، سرمایه گذاری کند و بخشی از سهام آن را تصاحب کند.

بر اساس گزارشی که در فایننشال تایمز آمده است، به گفته خیلی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، این اقدام دایملر در راستای حرکت به سمت و سوی تولید و توسعه خودروهای برقی و الکتریکی، اختصاص سهم بیشتری از بازار وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین به چالش کشاندن شرکت جاه طلب و مدعی تسلاموتورز در آمریکاست. اتخاذ این تصمیم توسط دایملر، می‌تواند به کاهش هزینه‌های نهایی و تمام شده برای تولید خودروهای برقی و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده و تسهیل خرید و فروش این خودروها توسط مردم منجر شود.

تسلاموتورز که یکی از بزرگترین کمپانی‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و فناوری محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، در حال حاضر بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان مانند فولکس واگن، بی‌ام و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود چون که با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتاً بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت دیگر رقیبان را به چالش بکشاند.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کمپانی سیلا نانوتکنولوژی که در صنعت تولید باتری‌های ویژه خودروهای برقی فعالیت می‌کند و در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا هم مستقر است، با دو کمپانی بزرگ آلمانی، یعنی دایملر و بی‌ام و، مدت‌هاست که وارد همکاری شده و قرار است تا سال ۲۰۲۲۵ میلادی یک چهارم مجموع فروش آنها را خودروهای برقی مجهز به موتور الکتریکی تشکیل دهد.

دولت‌های زیادی مانند انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar