برگزاری اولین تست درایو آمیکو آسنا در جلفا

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
برگزاری اولین تست درایو آمیکو آسنا در جلفا

نخستین آزمایش رانندگی با آسنای آمیکو در حاشیه افتتاح خط تولید این خودرو در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

گروه صنعتی آمیکو در سال ۱۳۶۸ با تأسیس شرکت صنعتی آذر موتور در منطقه جلفا مرز بین کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه با تولید تراکتور فعالیت خود را شروع و در گذشت زمان با افزودن خط تولید موتور سیکلت و کامیون که به گفته مسولان شرکت در تمام معادن و پروژه‌های ما در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز با تولید وانت پیکاپ دو کابین سبد محصولات خود را تکمیل‌تر کرده است.

به گفته تقی تقی زاده اصل رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آمیکو تازه‌ترین محصول این شرکت وانت پیکاپ آمیکو است که در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد و می‌تواند همزمان با کاربری سواری مدرن و امکانات خودروی شاسی بلند مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفته خودروی جدید آمیکو در دو مدل دو کابین و تک کابین ساخته می‌شود ومدل تک کابین این خودرو با توجه به عدم استانداردهای وانت نیسان می‌تواند گزینه جایگزین مناسبی برای بازار خودروهای تجاری باشد.

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آمیکو، امکانات فنی، مکانیکی و سایر امکانات پیکاپ آمیکو در قیاس با خودروهای خارجی جدید به مراتب بیشتر دانست و اظهار کرد: این خودروها در کشورهای پیشرفته و به خصوص آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران می‌تواند به عنوان یک خودروی ایده آل استفاده شود.

پیکاپ آمیکو تنها خودرو ایرانی دارای استانداردهای ۸۸ گانه

غلامرضا صادقیان مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) هم در حاشیه افتتاح خط تولید پیکاپ‌های دو کابین و تک کابین گروه صنعتی آمیکو از پاس کردن پیکاپ آمیکو به عنوان تنها خودروی ایرانی دارای استانداردهایی ۸۸ گانه خبر داد و گفت: پیکاپ های دوکابین و تک کابین آمیکو در مقایسه با مشابه‌های خارجی خود در بازار ایران راحت‌تر، ارزان‌تر و قدرتمندتر است.

وی خاطر نشان می‌کند: تست‌های عملیاتی که توسط بعضی از ارگان‌ها و سازمان‌های مصرف کننده این نوع پیکاپ ها در ایران انجام گرفته قابل رقابت و جایگزین شدن پیکاپ های آمیکو با خودروهای ژاپنی موجود در بازار کشور است.

صادقیان از شروع عملیات احداث سه پروژه دیگر همزمان با افتتاح خط تولید پیکاپ در گروه صنعتی آمیکو خبر داد و افزود: همزمان با افتتاح خط تولید پیکاپ های دو کابین وتک کابین آمیکو عملیات توسعه و ارتقا کامیون‌های ۲۹۳۶ آمیکو به استانداردهای یورو ۵ و EEV نیز شروع شده است.

او میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۳ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان می‌کند: با عملیاتی شدن این پروژه برای ۲۲۰ نفر شغل ایجاد می‌شود که به مجموع شاغلان خط تولید این کامیون‌ها اضافه خواهند شد.

صادقیان به آغاز عملیات پروژه تولید SUV شاسی بلند آفرود در پلتفرم میتسوبیشی پاجرو ۷ نفره اشاره کرد و گفت: در این پروژه نیز با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

او در پایان از تولید ۱۲ هزار دستگاه از پیکاپ آمیکو در سال جاری خبر داد و قیمت دوکابین آن را ۱۷۰ میلیون تومان و در مقایسه با رقبا ۴۰ درصد قیمت تویوتا هایلوکس اعلام کرد.

مشخصات فنی پیکاپ های آمیکو

پیکاپ دو کابین آمیکو در نگاه اول رخ بسیا زیبا و جذابی دارد که شباهت به رقیب ژاپنی خود تویوتا هایلوکس دارد ولی با ظاهری بزرگتر به طول ۵۵۶ عرض ۱۸۴ و ارتفاع ۱۸۴ سانتیمتر است.

مدل آسنا دو کابین با ظرفیت بار نا خالص ۳۲۰۰ کیلوگرم و مدل آراز تک کابین با ظرفیت بار ناخالص ۳۴۵۰ کیلوگرم تولید می‌شود.

در تمام خودروهای آمیکو موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۳۷۸ سی سی میتسوبیشی با قدرت موتور ۱۴۳ اسب بخاربا مصرف سوخت میانگین سیکل ترکیبی ۱۰.۷ لیتر در صد کیلومتر استفاده شده است که این قدرت را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌ها انتقال میابد.

موتور پایه گازسوز به همراه باک ۹۵ لیتری گاز و باک ۸۵ لیتری بنزین یکی از ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود که تا ۱۰۰۰ کیلومتر این خودرو نیاز به سوخت گیری ندارد.

از امکانات ایمنی این خودرو سیستم ترمز Abs و EBD، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر متصل به ECU، ایربگ راننده و سرنشین می‌توان اشاره کرد. امکانات رفاهی پیکاپ آمیکو حاوی سیستم پخش مولتی مدیا با نمایشگر LCD به همراه مسیریاب و نقشه راه‌های ایران، دوربین دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک فقط در مدل دوکابین «آسنا»، جعبه ابزار، صندلی‌های چرم، تایرهای آفرود، آینه‌های برقی راهنمادار، گارد ایمنی اتاق بار، قلاب‌های اتاق بار، رکاب بیرونی، فرمان تمام هیدرولیک، دکمه‌های کنترل صوتی روی فرمان، چراغ‌های دی لایت، قفل محافظه زاپاس، جک اتوماتیک بالابر کاپوت، فرمان قابل تنظیم است.

مساله مهم در خصوص تولید این خودرو نسبت به تویوتا هایلوکس جایگیری کمک فنر این خودرو است که از پشت اتاق شروع شده تا از خشکی و انتقال ضربات جلوگیری کند، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر متصل به ECU که به هیچ عنوان بدون سویچ روشن نخواهد شد، فضای بسیار بزرگتر و ارتفاع بیشتر از سطح زمین، فضای بار که با باز کردن در قسمت بار به ۱۸۵ سانتی متر می‌رسد می‌توان اشاره کرد.

آزمایش رانندگی

آسنا ظاهر زیبایی دارد و وجود رینگ‌های اسپرت به همراه لاستیک‌های آفرود به جذابیت آن کمک کرده است. سیستم استارت آسنا با سویچ است و بعد از روشن شدن خودرو صدای موتور پرقدرت میتسوبیشی در کابین خودرو شنیده می‌شود و شتاب آغازین کمی دارد که با توجه به کاربری خودرو قابل قبول است.

فرمان نرم این خودرو به همراه ارگونومی مناسب و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی با قابلیت پاسخ گویی به تماس یکی از نقاط مثبت آسنا است. نشیمن صندلی‌ها بسیار نرم و راحت است وبا وجود ارتفاع زیاد صندلی‌ها و به لطف فضای جادار کابین راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده است.

منطقه ارس آب و هوای خوبی دارد اما روز بازدید هوا به نسبت گرم بود و با تابش مستقیم نور خورشید شدید که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک آسنا در تست کوتاه مدت عملکرد خوبی را از خود نشان داد. در بخش رانندگی روی دست اندازها تکان و لرزش خودرو قابل قبول بود و حتی می‌توانست عملکرد بهتری را نشان دهد.

در قسمت دیگر تست، آسنا، تویوتای هایلوکس را به چالش کشید و در تست شیب که فقط قابلیت حرکت دوچرخ کناری بود پیکاپ آمیکو به خاطر سیستم قفل دیفرانسل مکانیکی تمام اتوماتیک موفق شد این تست را پشت سر بگذارد.

در پایان

قطعات تولیدی این خودرو بخاطر تحریم‌ها از کشور چین اما به صورت مهندسی و کارشناسی و شده و بسیار با کیفیت به همراه موتور میتسوبیشی استفاده می‌شود.

در بازدید میدانی از مراحل تولید خودرو به همراه تست و رانندگی، مشخصات فنی خودرو، دیدن فیلم‌ها و تصاویر تست پیکاپ آمیکو در شیب‌های نسبتاً زیاد و راههای سخت و ادعای سازنده مبنی بر خودرویی با کاربری شهری، تجاری و آفرود همه بیانگر یک محصول نسبتاً خوب و با کیفیت را دارد حال باید ببینیم با توجه به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان خودرو چه جایگاهی را در بازار برای خود کسب خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "برگزاری اولین تست درایو آمیکو آسنا در جلفا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا
مهمان
من کلا از ماشین های چینی خوشم نمیاد اما طی سفری به خراسان شمالی داشتم با یکی از دوستان از قدرت و رانندگی با این وانت لذت بردم هرگز در مسیرهای سنگین افرودی ضعفی ازش ندیدم مصرفش هم نسبت به هایلوکس بهتره ضمن اینکه گاز سوز هم میباشد و فضای بار بسیار خوبی در اختیار راننده قرار میده فضای داخلی نسبت به هایلوکس ۲۰۱۳بسیار بهتر و تنش کمتری داره فقط کمی در مسیر های شهری بدلیل بزرگ بودن اتاق مشکل داشت و در ابتدای حرکت شتاب کمی دارد اما با بالا رفتن دور موتور این نقیصه جبران میشود دنده ها… بیشتر
ققنوس
مهمان

ای کاش دنده اتومات مشزدن