بلاتکلیفی جدید خریداران خودرو

یکشنبه 5 اسفند 97 ساعت 02:44
بلاتکلیفی جدید خریداران خودرو

در وضعیتی که قرار شد خودروسازان بعد از لغو افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات ثبت نامی (با موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی ماه ۹۷)، مابه‌التفاوت واریزی متقاضیان را استرداد کنند، فعلاً این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

اواخر دی ماه امسال، دولت تصویب کرد قیمت خودروهای داخلی ۳۰ درصد افزایش یافته و از ابتدای بهمن هم قیمت گذاری به نوعی آزاد و به حاشیه بازار سپرده شود. افزایش ۳۰ درصدی به خودروهایی مربوط می‌شد که موعد تحویل آنها ابتدای شهریور تا انتهای دی ماه ۹۷ بود و از همین رو خودروسازان به ثبت نام کنندگان اعلام کردند نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند. در نتیجه بعضی متقاضیان که دعوتنامه برای آنها ارسال شده بود، با توجه به فرمول افزایش ۳۰ درصدی قیمت، تکمیل وجه انجام دادند.

این در حالی بود که کمی بعد دولت از تصمیم اولیه خود برگشت و افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی را لغو کرد. با توجه به این اتفاق، قیمت خودروها که ۳۰ درصد بالا رفته بود، به حالت قبل برگشت و ثبت نام کنندگان با قیمت‌های جدید اقدام به تکمیل وجه کردند. این وسط، تکمیل وجه کنندگان قبلی (آن‌ها که با فرمول افزایش ۳۰ درصدی قیمت، پول به حساب خودروسازان ریخته بودند) ماندند و پول اضافه‌ای که از آنها اخذ شده بود. در نهایت خودروسازان اعلام کردند مابه‌التفاوت پول واریزی این دسته از ثبت نام کنندگان را عودت خواهند داد. این در حالی است که هنوز نحوه و زمان استرداد این مابه‌التفاوت، اعلام نشده و معلوم نیست برنامه خودروسازان در این خصوص چیست. البته استرداد مابه‌التفاوت‌ها قطعی است، با این حال مشتریان ازآنجاکه نمی‌دانند چه زمانی پولشان پس داده خواهد شد، بلاتکلیف مانده‌اند؛ پس می‌طلبد خودروسازان اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام دهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar