بنیانگذار آمیکو درگذشت

بروزرسانی در: یکشنبه 21 بهمن 97 ساعت 14:03
بنیانگذار آمیکو درگذشت

مهندس تقی تقی‌زاده اصل، بنیان گذار و رئیس هیأت مدیره شرکت صنعتی آمیکو شب گذشته درگذشت.

استاد تقی‌زاده، صنعتگر پیش کسوت شب پیش و به دنبال یک حادثه رانندگی که ساعاتی پیش از آن اتفاق افتاده بود، در بیمارستانی در شمال کشور درگذشت.

وی که متولد سال ۱۳۳۱ بود، بعد از تحصیل در رشته مهندسی صنایع در آمریکا و کسب مهارت‌های تخصصی صنعت خودرو در خارج و داخل کشور، مدیریت شرکت ستاره ایران (نماینده مرسدس بنز در ایران) را در دهه ۶۰ بر عهده گرفت.

استاد تقی‌زاده در سال ۱۳۶۸ با تأسیس گروه صنعتی آذرموتور در منطقه مرزی جلفا و ثبت جهانی برند آمیکو (AMICO) که علامت اختصاری (Azar Motor Industrial CO) است، شرکت صنعتی آمیکو را بنیان نهاد و در طول مدت ۳۰ سال از احداث نخستین واحد صنعتی اقدام به توسعه و تأسیس واحدهای صنعتی متعددی در رشته‌های گوناگون تولیدی کرد.

ولی مهم‌ترین یادگار استاد تقی‌زاده خودروهای کاروتجاری گروه ارس خودرو دیزل است که با برند آمیکو شناخته می‌شود و ۳۵ هزار دستگاه از آن‌ها در جاده‌ها و معادن کشور مشغول به کار هستند. همچنین اولین خودرو داخلی دارای ۸۸ استاندارد روز دنیا (پیکاپ آسنا) هم با ابتکار و پیگیری وی به بازار خودرو کشور عرضه شد.

تأسیس دانشگاه تکنولوژی آمیکو برای پرورش نیروهای کاربردی و علمی با هدف پرهیز از مدرک گرایی از دیگر اقدامات مهم استاد تقی‌زاده است.

دنیای خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar