بیش از ۲.۳ میلیون راننده توسط دوربین های جاده ای جریمه شدند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
بیش از 2.3 میلیون راننده توسط دوربین های جاده ای جریمه شدند

رئیس مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در حا حاضر هزار و ۲۵۰ سامانه دوربین ثبت تخلفات جاده ای در راههای کشور فعال است که این اندازه تا پایان سال به هزار و ۸۰۰ نقطه افزایش خواهد یافت.

علی اکبر آشوری افزود: از ابتدای سال بیش از ۱۶۰ سامانه دوربین ثبت تخلفات جاده ای جدید فعال شده و شمار سایت‌های دارای کد راهور به هزار و ۵۰ مورد رسیده است یعنی این شمار سامانه مراحل تست را سپری کرده و در اتصال با پلیس راه قرار گرفته و وارد چرخه اطلاعات کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ بیش از یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون پلاک خوانی با این سامانه ها انجام شده افزود: این میزان، کل رفت و آمد ها در سطح جاده ها بوده و از این شمار، دو میلیون و ۳۰۰ هزار راننده متخلف شناسایی و از طریق سرورهای سازمان راهداری برای اعمال قانون به پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی شده اند.

رئیس مرکز مدیریت راهها همچنین افزود: سرعت غیرمجاز لحظه ای و سرعت غیرمجاز متوسط خودروها میان دو سامانه و همچنین رفت و آمد خودروهای سنگین از خطوط غیرمجاز مانند باند سبقت (سوم) تخلفاتی هستند که این دوربین ها ثبت و به پلیس منعکس می کند.

آشوری همچنین دلیل کند شدن نصب دوربین ها در مناطق گوناگون را چالش های نصب دوربین در جاده ها عنوان و تصریح کرد: این کار در اجرا با چالش های گوناگونی به ویژه تامین برق مورد نیاز و ارتباط با سرورها مواجه است ضمن اینکه در بعضی نقاط هم، معارضین حریم راهها در مقابل نصب دوربین ممانعت ایجاد می کنند که موجب می شود سرعت نصب دوربین ها کاهش یابد.

این مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: برای تجهیز شبکه جاده ای کشور به این سامانه، مطالعات کارشناسی چهار هزار و سیصد سامانه دیگر انجام و اطلاعات مربوطه برای تصویب به مراجع قانونی پیشنهاد داده شده که در مرحله بررسی است تا با استفاده از روش سرمایه گذاری B.O.T سرمایه گذاران شناسایی و قراردادهای لازم منعقد شود.

امسال؛ نصب ۶۵ سامانه توزین درحال حرکت خودروهای سنگین در جاده ها

تا پایان امسال بیش از ۶۵ سامانه جدید توزین خودروهای در حال حرکت در راههای کشور به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت راههای کشور در ادامه مصاحبه اختصاصی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۳۴ سامانه با تکنولوژی قدیمی در ایران فعال است و امسال هم ۶۵ سامانه با استفاده از دانش بومی راه اندازی خواهد شد.

علی اکبر آشوری افزود: در حال حاضر کار نصب ۳۳ سامانه توزین در حال حرکت که جزو مدرن ترین سامانه های جاده ای کشور است به اتمام رسیده و در حال گذراندن آزمایشهای اولیه است و ۳۲ سامانه دیگر هم تا آخر سال نصب و عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این سامانه ها قادراند بدون توقف خودرو، وضعیت خودروهای سنگین را از نظر وزن بار و محموله برداشت کرده و اگر خلاف مقررات و بیش از حد مجاز باشد اطلاعات خودرو را به نخستین ایستگاه پلیس راه برای اعمال قانون ارسال کند.

این مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: رفت و آمد خودروهای باری با وزن بالاتر از مجاز، علاوه بر ایجاد خسارت و آسیب به زیرساخت های جاده ای و فرسایش سازه های راهداری، باعث می شود کنترل خودرو سخت و رفت آمد آن نا ایمن و برای خودروهای دیگر خطر آفرین باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar