تاثیر تعرفه های مالیاتی ترامپ چه بر سر بازار خودرو می آورد؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تاثیر تعرفه های مالیاتی ترامپ چه بر سر بازار خودرو می آورد؟

دونالد ترامپ تعرفه هایی جدید برای خودروهای خارجی که به این کشور وارد می شوند تعریف کرده است. اما این تعرفه ها دقیقا چه تاثیری بر بازار خودروی این کشور می تواند داشته باشند؟

ورود تعرفه های ۲۵ درصدی به بازار خودرو ایالات متحده می تواند اثراتی گوناگون بر بازار خودروی این کشور داشته باشد اما این اثرات دقیقا شامل چه مواردی خواهد بود؟

اگر اخیرا به اخبار توجه کرده باشید، بدون شک اطلاعاتی درباره طرح های ترامپ برای اعمال ۲۵ درصد تعرفه در حوزه خودروهای وارداتی را  مشاهده کرده اید..

اگر دونالد ترامپ موفق شود ۲۵ درصد تعرفه خود را عملی کند، خودروسازان خارجی چند گزینه دارند. گزینه اول این که آنها می توانند هزینه ها را متحمل شده و همچنان به فروش خود ادامه دهند. به طور طبیعی این بالا رفتن هزینه ها می تواند به خط تولید آسیب رسانده و حتی کمپانی های خودروسازی را با کاهش بودجه مواجه کند.

اما گزینه دوم این است که کمپانی ها می توانند قیمت خود را افزایش دهند. این بالا رفتن قیمت شاید برای خریداران پر تعداد این خودروها مشکل ساز باشند و حتی بازار خودروی آمریکا را تحت تاثیر قرار دهند.

این افزایش نرخ به این معنی است که اگر شما به فروشنده مرسدس بنز یک خودروی  کلاس E را سفارش دهید امکان دارد مجبور شوید رقم پایه ۷۸ هزار دلار را پرداخت کنید این در صورتی است که نرخ بدون تعرفه این خودرو ۶۳ هزار دلار است.

گزینه سوم والبته تلخ داستان برای خودروسازان و کاربران این است که خودروهای خود را به طور کامل از بازار ایالات متحده خارج کنند. در نتیجه می توان انتظار داشت پس از این حرکت کاربران بسیاری به ترامپ و عقاید او معترض شوند.

اما در کنار همه این پرسش و پاسخ ها، پرسش عمده همچنان باقی است که طرح جدید ترامپ چه آسیب هایی به بازار خودرو خواهد زد؟ باید منتظر ماند و نتیجه را پس از شروع  این اتفاق در ایالات متحده دید.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar