تاکید جهانگیری بر حمایت از صنعت خودروسازی

سه شنبه 27 آذر 97 ساعت 03:53
تاکید جهانگیری بر حمایت از صنعت خودروسازی

معاون نخست رئیس ‌جمهوری با ذکر اینکه نباید اجازه دهیم تولید در کارخانه‌های خودروسازی با مشکل مواجه شود، گفت: خودروسازان هم باید در پی جلب رضایت مردم و اقناع جامعه باشند.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اهمیت خودروسازی در اشتغال ‌زایی افزود: خودروسازی با همه نقدها و گله‌هایی که در جامعه نسبت به آن وجود دارد، صنعتی است که زنجیره گسترده‌ای از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ به خصوص واحدهای قطعه‌سازی در سراسر کشور به آن وابسته هستند. وی با ذکر اینکه چند صدهزار نفر در خودروسازی و صنایع وابسته به آن اشتغال دارند، تصریح کرد: هم اکنون شرایط خودروسازی و قطعه‌ سازی کشور، عادی نیست. در گذشته هدف ‌گذاری صنعت خودرو مبتنی بر همکاری و تولید مشترک با خودروسازان برتر بین‌المللی بود؛ ولی امروز با وضع تحریم‌ها، شرایط این صنعت، غیرعادی شده و بنابراین نباید اجازه دهیم کارخانه‌های خودروسازی و واحدهای قطعه‌سازی کشور با مشکل مواجه شوند.

جهانگیری بر لزوم استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی برای ساخت قطعات خودرو تاکید کرد و گفت: خودرو سازان باید با کمک دانشگاه‌ها و بخش خصوصی، قطعات مورد نیاز این صنعت را در داخل تولید کنند و مصرف ارز را کاهش دهند. معاون نخست رئیس ‌جمهوری همچنین با خاطرنشان کردن مسائل و مشکلات پیش‌ روی خودروسازان کشور نظیر کمبود ارز، مشکل تامین بعضی قطعات و سرمایه در گردش، بر ضرورت تلاش جدی برای حل مسائل و مشکلات صنعت خودرو کشور تاکید و یادآوری کرد: لازم است وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و نظام بانکی کشور حمایت‌های لازم را برای رفع مشکلات و موانع پیش‌ روی صنعت خودرو انجام دهند. رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: خودروسازان ضمن دفاع مستدل و قاطع از برنامه‌ها و عملکرد خود، به انتقادها و درخواست‌های مردم برای ارتقای سطح کیفی خودروها و جلب رضایت جامعه و اقناع افکار عمومی توجه کنند تا بتوانند از مشارکت و همراهی مردم در پیشبرد برنامه‌های آینده‌شان بهره‌مند شوند.

پایگاه اطلاع ‌رسانی معاون نخست رئیس ‌جمهوری

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar