ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک در حال نهایی شدن است

پنج شنبه 13 دی 97 ساعت 12:23
ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک در حال نهایی شدن است

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک گفت: مراحل تصویب ترخیص خودروهای وارداتی در حال نهایی شدن است.

علی معقولی در ابتدای برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به ترخیص ۱۳ هزار خودرو موجود در گمرک اظهار کرد: مراحل تصویب این خودروها در حال نهایی شدن است و شامل خودروهایی هستند که در طول ماه‌های پیش به گمرک وارد شدند. بخشی از این خودروها مشغول بحث‌های قضایی هستند، ولی ان شاالله در طول مراحل این مصوبه, به تدریج ترخیص این خودروها را در گمرک خواهیم داشت.

معقولی مدیر کل واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور با اشاره به اینکه درصد بالایی از کالاهای اظهاری به ما ظرف ۳ روز ترخیص می‌شوند گفت: ماشین آلات از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند.

وی با اشاره به اینکه کالا در گمرکات کشور مدام در حال ترخیص است بیان کرد: هم اکنون بعضی از کالاها منتظر ثبت سفارش و بعضی دیگر منتظر تخصیص ارز هستند. لاستیک‌هایی که بتازگی وارد شده با تأمینی که از طرف بانک مرکزی انجام گرفته در مرحله ترخیص قرار دارد. برای واحدهای تولیدی که از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند ترخیص به طور ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود، آن‌هایی که کد رهگیری ندارند با ۷۰ درصد ترخیص کالا انجام می‌گیرد؛ کسانی که کد رهگیری دارند و می‌توانند ضمانت نامه بگیرند کالاهایشان به طور ۱۰۰ درصدی ترخیص می‌شود.

معقولی با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی نیست که ۷۰ درصد کالاهای وارداتی‌اش با وجود نقص مدارک از گمرک ترخیص نشده باشد اظهار کرد: روند ترخیص لاستیک و نهاده‌های دامی از گمرکات کشور تسریع شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar