تریلر جدید ماموت با ۳۵ متر مکعب رونمایی شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تریلر جدید ماموت با 35 متر مکعب رونمایی شد

روز گذشته شرکت صنعتی ماموت طول مراسمی از تریلر ۳۵ متر مکعب و فوق سبک ماموت رونمایی کرد.

مدیر توسعه بازار تریلر شرکت صنعتی ماموت در حاشیه این مراسم گفت: بهینه سازی‌های انجام شده در این تریلر از نظر طراحی و از لحاظ فنی منجر به کاهش ۸۰۰ کیلوگرمی وزن این محصول شده است.

عباس بابایی در مورد صرفه اقتصادی این تریلر افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته فهمیدیم که افزایش حجم و کاهش وزن از نظر اقتصادی به صرفه است چون با توجه به افزایش حجم بار و کمتر شدن وزن آن راننده می‌تواند بار بیشتری حمل کند و مصرف و استهلاک خودرو هم پائین بیاید. از نظر درآمد هم اگر راننده با تریلر سبک بار حمل کند ماهی ۹ میلیون تومان و اگر بار سنگین حمل کند ماهی یک میلیون تومان افزایش درآمد خواهد داشت.

مدیر توسعه بازار شرکت ماموت با ذکر اینکه در سری جدید امکاناتی اضافه شده و ایرادات مدل قدیمی هم برطرف شده است، اضافه کرد: تغییرات در این تریلر خیلی زیاد است به ویژه سپر عقب که قابلیت جا به جایی دارد که با جابجایی آن بار به سپر برخورد نمی کند و در حین پیاده و یا سوار کردن بار هم مزاحمتی برای راننده ایجاد نمی شود.

تریلر جدید ماموت با 35 متر مکعب رونمایی شد

وی ادامه داد: در قسمت جلو یک پله اضافه شده که آسانی در جمع کردن چادر را برای راننده در بر خواهد داشت و در عین حال از سیستم هیدرولیک و تانک هم محافظت می‌کند. در ساختار شاسی و اتاق هم تغییرات بهینه ای صورت گرفته است که از جمله این تغییرات می توان به تغییر متریال شاسی، تغییر درب عقب و سبک شدن آن، کاهش ریب ها، لاستیک دور درب، لاستیک‌های ضربه گیر زیر بدنه با هدف کاهش ضربه و صدا، کوتاه شدن ۵ سانتیمتر از طول که سبب پایداری بیشتر و کمتر شدن وزن آن می شود نیز اشاره کرد.

بابایی در مورد داخلی سازی و ایده این طرح هم گفت: ۸۰ درصد این تریلر کمپرسی در داخل کشور تولید می‌شود به جز مواردی نظیر محورها و جک نگهدارنده که وارداتی هستند. این محصول با حجم ۳۵ متر مکعب و وزن فوق سبک دستاورد یک سال تحقیق و توسعه مهندسان شرکت ماموت است و فقط در ایران تولید شده ولی از نظر ظاهری نمونه‌های خارجی وجود دارد که از آنها الگو برداری شده است. از نظر قیمت هم نسبت به نمونه پیشین و هم رده های خود قیمت کمتری دارد.

او با ذکر این که نمونه اولیه این محصول ساخته و تست شده و از همین لحظه قابل سفارش گذاری است. این تریلر استانداردهای جدید ۸۵ گانه را پاس کرده و مشکلی بابت شماره گذاری ندارد، تاکید کرد: ماموت دارای تریلرهای گوناگونی نظیر چادری جدید لیفت اند درایو که ۵ متر مکعب حجم بیشتری دارد، تریلر کفی، تانکر ۳۳۲۰۰ لیتری، یخچالی همراه با یونیت خنک کننده، تیغه کانتینر بر و کمپرسی ۳۳ متر مکعبی است که در کل ۸ محصول استاندارد وجود دارد و بقیه به طور سفارشی ساخته می‌شود.

مدیر توسعه تریلر در جواب به سوالی در خصوص نوسان ارز و وضعیت اقتصادی گفت: افزایش قیمت ارز و مشکلاتی که در بازار وجود دارد تاثیری بر روند تولید نداشته ولی سرعت تامین را کند کرده است. در عین حال در حجم تجارت این شرکت تاثیر گذار نیست چون محصول جدید، یک محصول عادی است از این رو تحریم‌ها تاثیری بر روند تولید آن نخواهد داشت. ضمن آن که برنامه برای افزایش داخلی سازی وجود دارد و مرکز تحقیق و توسعه نسبت به تاسیس دپارتمان داخلی سازی اقدام کرده تا این روند هرچه سریع تر پیش رود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar