تسلا موتور قشم بی ام و i3 و جایگاه‌های شارژ الکتریکی را به تهران می‌آورد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
تسلا موتور قشم بی ام و i3 و جایگاه‌های شارژ الکتریکی را به تهران می‌آورد!

صنعت خودروی دنیا روز به روز با سرعت بیشتری به سمت الکتریکی شدن حرکت می‌کند و طی دهه آینده میلادی، شاهد حضور حداکثری این خودروها در بازارهای مختلف جهانی خواهیم بود.

صنعت خودروی کشورمان در حالی که بسیار از صنعت خودروی کشورهای پیشرفته و حتی برخی کشورهای در حال توسعه مانند هند عقب مانده است، ولی بحث آلودگی هوای کلان شهرهایی مانند تهران بدون شک مسئولان را مجبور خواهد کرد تا به سمت خودروهای الکتریکی حرکت کنند.

در شرایطی که صنعت خودروی ما هنوز بعد از ۵۰ سال نتوانسته یک خودروی مجهز به موتور احتراق داخلی کاملاً ملی تولید کند، فکر این که تا حداقل تا ۲۰ سال آینده بتوانیم یک خودروی تمام الکتریکی کاملاً بومی بسازیم بیشتر به یک جوک می‌ماند تا یک فکت، ولی موضوعی که حداقل هم اکنون می‌توان به آن پرداخت، بحث واردات خودروهای الکتریکی است.

در حال حاضر دولت تعرفه واردات خودروهای تمام الکتریکی و الکتریکی سازی شده مانند هیبریدی و پلاگین هیبریدی را بین ۵ تا ۲۵ درصد اعلام کرده و همین موضوع می‌تواند موجب رونق فروش چنین خودروهایی در بازار شود. بحثی که اینجا مطرح می‌شود، زیرساخت‌هایی است که برای فروش انبوه این خودروها در بازار ایران مورد نیاز است.

اخیراً شرکتی به نام تسلا موتور قشم، که نامش یک کپی آشکار از تسلا موتور آمریکاست و خود را به عنوان نماینده رسمی بی ام و آلمان معرفی نموده، از برنامه خود برای واردات مدل‌های برقی این کمپانی آلمانی رونمایی کرده است. در شرایطی که این به خودی خود خبر خوبی است و موجب افزایش تنوع بازار کشورمان می‌شود، سوالی که مطرح می‌شد بحث شارژ خودروهای الکتریکی هست.

اخیراً مدیرعامل این شرکت، در مصاحبه‌ای اعلام کرده تسلا موتور قشم در حال مذاکره با شهرداری تهران، برای راه اندازی ۳ هزار ایستگاه شارژ، مطابق با استانداردهای جهانی در کلان شهر تهران است.

وی در صحبت‌های خود با اشاره به این که، در کشورهای پیشرفته دولت‌ها یارانه‌های قابل توجهی برای خرید مدل‌های تمام الکتریکی پرداخت می‌کنند و برخی شهرداری‌ها، در پرداخت عوارض خودرو به مالکان مدل‌های تمام الکتریکی تخفیف‌های خوبی می‌دهند، تاکید کرده که در صورت ارائه چنین تسهیلاتی در ایران، مردم به خوبی از خرید این خودروها استقبال خواهند کرد؛ موضوعی که نهایتاً می‌تواند در کمک به کاهش آلودگی هوای تهران کمک بزرگی کند.

تسلا موتور قشم در ابتدا قصد دارد خودروی بی ام و i3 را وارد بازار ایران کند. این خودرو که یک مدل سگمنت B محسوب می‌شود، دیفرانسیل عقب است و از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد. بی ام و i3 از یک پک باتری لیتیم یونی استفاده می‌کند که در کف خودرو نصب شده است و در دو ظرفیت مختلف ارائه می‌شود. این کمپانی آلمانی همچنین یک مدل مجهز به موتور بنزینی از i3 ارائه کرده که با شارژ کردن باتری‌های خودرو در حین حرکت، مسافتی که خودرو با یک بار شارژ می‌تواند طی کند را افزایش می‌دهد.

بی ام و برای سال ۲۰۱۸، این خودرو را در دو مدل i3 و i3s وارد بازار کرده که به ترتیب ۱۷۰ و ۱۸۴ اسب بخار نیرو دارند. اگر آپشن موتور بنزینی دو سیلندر را برای هر دو خودرو سفارش دهید، رنج حرکتی آن‌ها با یک بار شارژ به ۲۹۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. جالب است بدانید بی ام و در طراحی و ساخت بدنه این خودرو به میزان زیادی از فیبر کربن استفاده کرده تا وزن خودرو خیلی افزایش پیدا نکند.

مدیرعامل تسلا موتور قشم گفته که اواخر اردیبهشت ماه کمپانی وی از این خودروی پاک قصد دارد رونمایی کند. قیمت این خودرو در بازار امریکا به طور میانگین ۴۴ هزار دلار است و باید ببینیم با توجه به محدودیت قیمت ۴۰ هزار دلاری دولت ایران، تسلا موتور قشم چگونه می‌خواهد این خودرو را وارد بازار کشورمان کند!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "تسلا موتور قشم بی ام و i3 و جایگاه‌های شارژ الکتریکی را به تهران می‌آورد!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Amir
مهمان

قشنگ ۴۰۰-۵۰۰ یا بیشتر آب میخوره, کاری که با I8 کردن با اینم میکنن که فقط یه عده خاص سوار بشن

AliNâ
مهمان

این‌همه ماشین برقی، فولکس ای‌گلف یا مثلن هیوندای آیونیک که کرمان‌موتور می‌خاد مدل هیبریدشو وارد کنه، به نظرم گزینه‌های بهتر و مناسب‌تری بودن تا آی۳ که خود ب‌ام‌و هم می‌خاد تولیدشو متوقف کنه.
اما جای بسی خوشحالی اه که می‌خان زیرساخت‌اش رو فراهم کنن.
البته تأثیر برقی‌کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کاهش آلودگی به مراتب بیش‌تر از خودروهای شخصی اه. کاش با اتوبوسا شروع می‌کردن!

محمد
مهمان

اگه زیر۱۰۰قیمتش باشه و توی تمام شهرهای ایران ایستگاه های شارژ وجود داشته باشه ارزش داره
برگرفته از کتاب های علمی تخیلی ۱۰۰بار بده آش به همین خیال باش

M.sh
مهمان

این ماشین با ورود. به ایران قیمتی بالای ۲۰۰ میلیون خواهد داشت و چون خارج از. تهران کاربردی نداره پس فک نمیکنم کسی اینقدر. پول واسه ماشینی بده که فقط تو یه محدوده مشخصی بدرد بخوره

محسن
مهمان

جالب اینه که نه تنها از اسم تسلا موتور أمریکا کپی برداری کاملا مشابه شده بلکه چهره اقای مدیر عامل هم کپی اقای ایلان ماسک مدیر عامل تسلا از آب در اومده

داریوش رحیمیان
مهمان

گرونه حاج آقا ! وقتی ساینا برقی میخوان ۷۰ بدن اینو زیر ۲۰۰نمیدن که نمیارزه !

محمد
مهمان

یه زمانی گیر دادن موتور برقی وارد کنن الان هم ماشین برقی این سری معلوم نیست کی میخواد سود بکنه

محمد
مهمان

بیرون تهران میخواد چیکار کنه ارزش نداره الکی واسه بعضیا که میخوان کلاس بزارن خوبه تو ایران بدرد نمیخوره

طراحی ملی
مهمان

بالا ۲۵۰ میلیون آب میخوره

هوشنگ
مهمان

خیر
بین ۱۹۵ تا ۲۳۱ اب میخوره