تعطیلی ۶۰ درصد از شرکت‌های وارد کننده خودرو

یکشنبه 20 آبان 97 ساعت 13:16
تعطیلی 60 درصد از شرکت‌های وارد کننده خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از بیکاری ۶ هزار نفری واردکنندگان خودرو و تعطیلی ۶۰ درصد از شرکت‌های واردکننده خبر داد.

مهدی دادفر در خصوص گمانه زنی‌های موجود در مجلس مبنی بر لغو ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال اظهار کرد: برای اتخاذ تصمیم در کشور کل نگری و برنامه ریزی وجود ندارد، در حال حاضر که خودروهای داخلی گران شده به فکر آزادسازی واردات افتاده‌اند. چه کسی پاسخگوی هزینه‌هایی است که بر دوش مردم افتاده؟

این فعال بازار خودور در خصوص شرایط واردکنندگان تصریح کرد: تا کنون نزدیک به ۶ هزار نفر از واردکنندگان خودرو بیکار و ۶۰ درصد از گروه‌های واردکننده تعطیل شده‌اند.

دادفر اضافه کرد: بقیه شرکت‌هایی که تعطیل نشده‌اند هم فقط ۳۰ درصد فعالیت گذشته خود را انجام می‌دهند؛ پس اگر با همین روند پیش برویم تا سال آینده هیچ شرکت واردکننده‌ای باقی نمی‌ماند.

خصوصی‌سازی در ایران به امری بعید تبدیل شده است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین با اشاره به وابستگی گروه‌های خودروسازی به دولت یادآوری کرد: تا زمانی که دولت پای خود را از این موضوع کنار نکشد و همچنان یک نماینده مجلس یا فردی از دولت، مدیرعامل این گروه‌ها باشند خصوصی‌سازی در کشور رخ نمی‌دهد.

وی با ذکر این که بخش خصوصی درآمدش را از رضایت متقاضی کسب می‌کند، گفت: تنها خصوصی شدن می‌تواند تمایل به افزایش کیفیت را در خودروسازان ایجاد کند چون که در وضعیت فعلی فضای رقابتی بین خودروسازان وجود ندارد و مردم مجبور به خرید خودروهای داخلی هستند.

دادفر عقب ماندگی صنعت خودروسازی از خصوصی‌سازی را نتیجه کم کاری وزارت صنعت دانست و افزود: نزدیک به ۱۵ سال است که هم توانایی صنعتی و هم انسانی برای خصوصی شدن را داریم ولی علت عقب ماندگی ما کم کاری وزاری صنعت است.

وی همچنین در خصوص وزیر جدید صنعت اظهار کرد: به وزیر جدید صنعت مثل حضرت موسی و عصایش نگاه می‌کنم چون که اگر قدمی در صنعت خودروسازی کشور بردارد در تاریخ ثبت خواهد شد؛ همچنین عقیده دارم دوره وزارت ایشان نظیر دوره شریعتمداری نخواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar