تمام خودروهای پیش‌ فروشی باید به قیمت قبل به مردم تحویل داده شود

سه شنبه 16 بهمن 97 ساعت 17:47
تمام خودروهای پیش‌ فروشی باید به قیمت قبل به مردم تحویل داده شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خودروهای پیش‌ فروشی باید به قیمت قبل به مردم تحویل داده شود و بابت تاخیر هم به طور حتم سود مشارکت به مردم تعلق گیرد.

عباس تابش ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از افتتاح چهار طرح صنعتی در لرستان با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۰۰ نفر خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به نوسانات قیمت خودرو در کشور و اقدامات انجام گرفته از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت، وظیفه خود را به نحو احسن در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام می دهد.

معاون وزیر صمت، بیان داشت: در این راستا تاکید و ابلاغ کرده ایم که تمام خودروهای پیش فروشی با قراردادهای قطعی باید به قیمت قبل به مردم تحویل داده شود و بابت تاخیرهایی که وجود دارد به طور حتم سود مشارکت به مردم تعلق گیرد و جریمه تاخیر هم به مردم و کسانی که خودرو خریداری کرده اند پرداخت شود.

تابش با ذکر اینکه به طور قطع تمام خودروهای غیر مشمولی که در ماه تحویل و سررسید حواله آنها قیمت بر روی سایت داشته اند باید بر اساس آن خودرو را به مردم را تحویل بدهند، گفت: امیدواریم با تدابیر سازمان حمایت بتوانیم حقوق مصرف کنندگان را ایفا کنیم.

وی، بیان داشت: خودروسازان باید ۸۰ درصد تولید خود را برای تعهداتشان تخصیص بدهند، امروز افزایش تولید را در هر دو خودروساز کشور داریم و حدود یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز تولید این خودروسازها افزایش پیدا کرده است، بازرسین ما در هر دو خودروسازی کشور مستقر هستند تا این تعهد عملیاتی شود، ما سعی خواهیم کرد در حداقل زمان ممکن حقوق مردم را پرداخت کنیم و خودروسازان هم مکلف هستند در این رابطه همکاری داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پیش ‌فروش‌های انجام گرفته از شهریور سال آینده بوده و هیچ تداخلی با ایفای تعهدات خودروسازان ندارد و حجم آن بسیار کم است، افزود: ما این امر را رصد می کنیم و قاعدتا این تولید و عرضه چون پس از شهریور ماه سال ۹۸ است مردم دغدغه‌ای در رابطه با تعهدات خودروسازان نداشته باشند.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar