تهدید به تعطیلی خطوط تولید خودروسازها منطقی نیست

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تهدید به تعطیلی خطوط تولید خودروسازها منطقی نیست

نماینده مردم شازند اراک در مورد رعایت استانداردهای ۸۵ گانه از طرف خودروسازان گفت: صنعت خودرو ایران باید رقابت پذیر شوند و تا زمانی که شرایط این کار برای آنها مهیا نشود، انتظار ارتقای کیفیت و رعایت استانداردها را داشته باشیم.

علی ابراهیمی، با بیان این مطلب گفت: در صورتی که قرار باشد رقابت نباشد آن گاه تکلیف برای رعایت استانداردهای ۸۵ گانه و تهدید به بستن خط هم نمی‌تواند راه حل منطقی باشد چون در صورتی که جلوی تولید گرفته شود و مردم احتیاج به خودرو داشته باشند به دولت فشار می‌آورند و بدون شک دولت هم برای راضی کردن مردم باید از تصمیم خود عقب نشینی کند. عقب نشینی دولت هم یعنی یا درهای واردات به ایران باز شود و یا اینکه استانداردها را به طور پلکانی اجرا کنیم.

نماینده مردم استان مرکزی در جواب به اینکه با وجود افزایش بی‌رویه نرخ دلار و اعمال این استانداردهای ۸۵ گانه، بالا رفتن قیمت خودرو را طبیعی ارزیابی می‌کند یا خیر، بیان کرد: برای اجرای استانداردها اگر از تکنولوژی روز استفاده شود، نباید انتظار افزایش نجومی قیمت خودرو را داشت.

وی تصریح کرد: البته شماری از قطعات خودروهای ساخت داخل وارداتی است و قیمت تمام شده این خودروها با توجه به تورم و گرانی دلار دستخوش تغییرات می‌شود و با این پرداختی که به دست متقاضی انجام می‌شود شایسته بود که خودرویی با کیفیت‌تر تحویل آن‌ها می‌شد.

ابراهیمی در ادامه یاد آوری کرد: پیشرفت صنعت خودروسازی ما در گرو رقابت است. وقتی رقابت باشد مردم می‌توانند روی به انتخاب بیاورند و آنگاه تولیدکنندگان تلاش خواهند کرد که نظر متقاضیان را به خود جلب کنند. باز هم جا دارد تصریح کنم که ارتقای کیفیت و دفاع از حقوق مصرف‌کننده زمانی اتفاق می‌افتاد که رقابت سالم وجود داشته باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar