توزیع بنزین سوپر در تهران شروع شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
توزیع بنزین سوپر در تهران شروع شد

از عصر روز پیش توزیع بنزین سوپر در تهران شروع شده و طبق اعلام مسئولان امر، در روزهای آتی این توزیع در دیگر کلانشهرهای کشور هم شروع می‌شود.

پس از گذشت نزدیک به سه ماه از شروع ایجاد اختلال در تولید و عرضه بنزین سوپر، عرضه دوباره بنزین سوپر با اولویت کلانشهر تهران در جایگاههای عرضه سوخت از عصر روز پیش شروع شد.

زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص توزیع بنزین سوپر در تهران گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تولید بنزین سوپر در پالایشگاه امام خمینی شازند شروع شده و در پی تأمین این نوع بنزین، توزیع آن در تهران شروع شد.

وی افزود: در بعضی کلانشهرها هم که مصرف کننده این نوع بنزین هستند، توزیع بنزین سوپر به تدریج انجام می‌شود.

در نبود سیاست‌های کنترل مصرف بنزین، در ابتدای تابستان شاهد روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور بودیم تا اینکه در روز سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.

در میانه تیرماه با شدت گرفتن مصرف بنزین، صنعت پالایش نفت کشور، تولید با تمامی ظرفیت را در دستور کار قرار داد و در ادامه رکوردشکنی‌های مصرف افسارگسیخته بنزین، بنزین سوپری که روزانه به میزان ۳ میلیون لیتر تولید می‌شد، با اختلاط با بنزین پایه و نفتا به ۱۰ میلیون لیتر بنزین با اکتان ۸۷ تبدیل شده و به جایگاههای عرضه سوخت ارسال می‌شد. این روند، شروع توقف عرضه بنزین سوپر در کشور بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar