تولید توربو شارژر خودرو برای نخستین بار در ایران

شنبه 13 بهمن 97 ساعت 12:16
تولید توربو شارژر خودرو برای نخستین بار در ایران

هم زمان با فرارسیدن ایام دهه فجر و برای نخستین بار در ایران، یکی از شرکت فناورهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و تولید توربو شارژر خوردوهای بنزینی و دیزلی شد.

توربو شارژر کمپرسوری است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط پیشرانه خودرو، باعث احتراق و توربولانس بهتر سوخت و در نتیجه افزایش قدرت موتور می‌شود.

توربو شارژر یکی از قطعات پیچیده جانبی پیشرانه‌های احتراقی با فناوری بالاست که به علت پیچیدگی تاکنون در کشور تولید نشده و این قطعه در پیشرانه‌های دیزلی و اکثر پیشرانه‌های بنزینی مدل بالا استفاده می‌شود و عملکرد پیرانه را ارتقا داده و آلودگی محیط زیست را کاهش می‌دهد.

صفریان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با ذکر اینکه این قطعه هم اکنون از کشور چین وارد می‌شود و بر روی خودرو سمند EF7 نصب می‌شود، گفت: توربو شارژر که در آن از روش تزریق پودری استفاده شده است تست‌های اولیه عملکرد خود را با موفقیت گذرانده است و به لحاظ کیفیت و قیمت امکان جایگزینی با قطعه چینی را دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: با تأمین کنندگان این محصول مذاکراتی انجام گرفته که در صورت توافق نهایی تولید ۱۰ هزار قطعه از این محصول برای تحویل در ۲ فاز آغاز خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar