تولید خودروهای سنگین در مسیر بومی سازی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تولید خودروهای سنگین در مسیر بومی سازی

شرکت‌های ایرانی و اسکانیای سوئد سه شنبه هفته پیش قرارداد همکاری داخلی سازی پیشرانه، جعبه دنده و شاسی اتومبیل‌های تجاری را امضا کردند تا به باور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مسیر بومی سازی این دانش فنی باز شود.

«منصور معظمی» خاطرنشان کرد: تاکنون پیشرانه، شاسی و جعبه دنده اتومبیل‌های تجاری شرکت اسکانیا به ایران وارد می‌شد ولی با بسته شدن قرارداد با اسکانیا از این به بعد داخلی سازی در دستور قرار می‌گیرد.

سه شنبه هفته پیش (هجدهم اردیبهشت) تفاهمنامه ای در این زمینه میان شرکت‌های ایرانی «ماموت خودرو» و «عقاب افشان» با اسکانیا امضا و میزان سرمایه گذاری شرکت سوئدی در این طرح ۵۰ میلیون یورو اعلام شد.

معظمی یاد آوری کرد: این اتفاق مهم برای اولین بار در ایران و توسط شرکت معتبر اسکانیا اجرایی می‌شود که ارتباطات خوبی با کشور داشته و به همه تعهدات خود در سال‌های پیشین پایبند بوده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای آموزش نیروهای ایرانی در این زمینه، یاد آوری کرد: حتی این امکان برای شرکت‌های ایرانی وجود دارد که در شرکت اسکانیا به یاد گیری آموزش‌ها بپردازند.

چندی پیش «پیتر شوبلوم»* قائم مقام مدیرعامل در بازارهای استراتژیک اسکانیا، اعلام کرد: ایران بازاری راهبردی برای اسکانیاست و با تفاهم انجام شده آخرین فناوری‌های پیشرانه به ایران منتقل می‌شود که تأثیر بسزایی در مصرف سوخت اتومبیل‌های تجاری خواهد داشت.

تفاهم یاد شده در ادامه اجرای مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین ایران کلید خورده است.

طرح دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان اتومبیل‌های فرسوده است و شمار اتومبیل‌های جایگزین شده در سه سال اجرای طرح ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه و منابع اختصاص یافته از طرف دولت معادل قطعات منفصل خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.

در این پروژه، سهم تسهیلات بانکی ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و آورده متقاضی ۱۸۳ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar