ثروتمند شدن یک شبه برخی از واردکنندگان خودرو!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
ثروتمند شدن یک شبه برخی از واردکنندگان خودرو!

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که واردکنندگان خودرو از موقعیت‌هایی مانند تغییر نرخ ارز سوءاستفاده کرده و یک شبه میلیاردر می‌شوند.

امرالله امینی بازگو کرد: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار خودروهای وارداتی وجود ندارد و واردکنندگان هر کاری دوست داشتند انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بازار خودروهای وارداتی به حال خود رها شده و در شرایط بدی قرار دارد، یادآوری کرد: هنوز یادمان نرفته که چند سال قبل زمانی که قیمت دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان رسید واردکنندگان خودرو یک مرتبه قیمت خودروهایی که با ارز ۱۰۰۰ تومانی وارد کرده بودند را در حد ارز ۳۰۰۰ تومانی افزایش دادند و یک مرتبه دارایی‌شان سه برابر شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: هم اکنون هم که با تک نرخی شدن ارز واردکنندگان خودرو از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات استفاده می‌کنند ولی همچنان مبنای قیمت‌گذاری آنها ارز تقریباً ۶۰۰۰ هزار تومانی بازار آزاد است که در گذشته از آن استفاده می‌کردند.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، هزینه‌های واردات خودرو نسبت به چند ماه قبل که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند به مراتب کمتر شده و بدین سبب قیمت خودروهای وارداتی هم باید کاهش یابد.

امینی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت دقیق و درستی بر بازار خودروهای وارداتی داشته باشد، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر این نظارت وجود ندارد و واردکنندگان خودرو مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

8 دیدگاه ها برای "ثروتمند شدن یک شبه برخی از واردکنندگان خودرو!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
دانا
مهمان
جناب استاد امینی گرامی، فکر میکنم تازه به ایران تشریف اوردین که خواهان نظارت وزارت صنعت بر قیمت خودرو هستین.بنظر میرسد خود وزارت هم دست بالایی بر اتش داردو عده ای در سطوح مختلف این وزارت ،در بازار ذینفع هستند.جناب وزیر یک شبه خوابنما می شوند که باید سایت ثبت سفارش را ببندند ولی به لطف رانتهای اطلاعاتی عده ای از ذینفعان هم خوابنما شده اند که قرار است ثبت سفارش متوقف شود و از قبل تا توانسته اند ثبت سفارش کرده اند. تازه عده ای از ذینفعان شریف هم که جامانده اند بعد از توقف سایت!! ثبت سفارش مورد… بیشتر
مملی پوری
مهمان

مردم تو بدبختی غرق شدن, یکسری هم خوب از آب گل الود ماهی میگیرن. شیر تو شیره.

mehdi
مهمان

مملکت گل و بلبل

سعید
مهمان

از ماست که بر ماست .

عبدالعزیزبیرامی
مهمان

بازار خودرو تو ایران چه داخلی چه خارجی تو انحصار یه عده افراد که با رانت و دلالی تو دست گرفتن و چون تو ایران ماشین به عنوان کالای سرمایه ای جا افتاده و این افراد همیشه قبل افزایش ارز ثبت سفارش میکنن و دپو میکنن

فری
مهمان

باز خواست
کی ب کیه!؟

سعید
مهمان

سزای گران فروش نخریدن است.
نخرید نه ایرانی نه خارجی نه خودرو نه پوشاک نه هیچی
حتی خدمات دولتی هم نخرید
فقط با نخریدن و صبر میشه این اقتصاد مریض و وابسته به رانت رو درمان کرد
نه به دلالی

reza
مهمان

چه خبره،، نخر نخر نخر،…نخور نخور نخور، بابا مطلب کارشناسی بزارید تو رو خدا، نخر نخر