جدیدترین آمار تولید سواری سازان داخلی

شنبه 1 دی 97 ساعت 12:23
جدیدترین آمار تولید سواری سازان داخلی

آمار منتشر شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد میزان تولید خودروهای سواری در آبان ماه امسال کمتر از نصف تولید انجام گرفته در مدت مشابه سال اخیر بوده است.

بر این اساس میزان تولید خودروهای سواری در آبان ماه امسال ۵۸.۲ درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته کاهش یافته و از ۱۲۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه به ۵۲ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسیده است.

طبق آمار مقایسه‌ای ماهانه تولید انواع خودرو، آبان ماه امسال میزان تولید خودروهای سواری در گروه صنعت خودرو آذربایجان به صفر رسیده و پس از آن میزان تولید در گروه‌های کارمانیا، شرکت صنعتی ایران خودرو، شرکت خودروسازی سایپا و شرکت بهمن به ترتیب با ۷۴.۵، ۶۱.۲، ۵۹.۳ و ۲۱.۲ درصد کاهش، بیشترین میزان کاهش تولید را در بین سواری سازان داخلی داشته است.

آمارها نشان می‌دهد شمار خودروهای سواری تولید شده در گروه‌های کارمانیا، شرکت صنعتی ایران خودرو، شرکت خودروسازی سایپا و شرکت بهمن در آبان ماه امسال به ترتیب ۴۰، ۲۳ هزار و ۴۹۹، ۲۲ هزار و ۶۲۸ و ۸۹۷ دستگاه بوده است.

طبق این آمار میزان تولید خودروی سواری در گروه سازه‌های خودرو دیار در آبان ماه سال‌های ۹۶ و ۹۷ صفر بوده و تغییری نداشته است.

در این بین گروه کرمان موتور تولید کننده‌ای است که میزان تولید خودروی سواری در آن در آبان ماه امسال نسبت به آبان ماه ۱۳۹۶، معادل ۳۱.۹ درصد افزایش داشته و از ۲۰۶۴ دستگاه به ۲۷۲۳ دستگاه رسیده است.

همچنین در آبان ماه امسال تولید انواع خودروی سواری در ریگان خودرو شروع شده و از صفر دستگاه در آبان ماه سال گذشته به ۳۱۳ دستگاه رسیده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar