جزئیات احتکار خودرو در کارخانه ایران خودرو تبریز

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:27
جزئیات احتکار خودرو در کارخانه ایران خودرو تبریز

به دنبال انتشار مطالبی در شبکه های مجازی با عنوان احتکار خودرو در کارخانه ایران خودرو تبریز، مدیرعامل این گروه گفت: علت ماندگاری شماری از خودروهای تولیدی در پارکینگ این شرکت، کسری بعضی قطعات است که به محض تامین قطعه، خودروها تحویل متقاضیان می شود.

میانگین تولید روزانه شرکت ایران خودرو تبریز ۳۰۰ دستگاه خودرو سواری است که به خاطر کسری بعضی قطعات ایمنی و الکترونیکی نزدیک به ۶۵۰۰ دستگاه به طور ناقص تولید شده است.

در همین رابطه حمید حاجیزاد منصور مدیر عامل ایران خودرو تبریز، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه خودرو سواری در این گروه تولید شده است.

وی با ذکر این که هم اکنون ۹۴۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ ایران خودرو تبریز موجود است، ادامه داد: از این شمار، ۲۹۰۰ دستگاه خودرو آماده تحویل به متقاضیان است و ۶۵۰۰ دستگاه هم به خاطر کسری قطعات در پارکینگ این شرکت وجود دارد.

او با تاکید بر این که با تامین قطعات مورد نیاز، این شمار خودرو تحویل متقاضیان خواهد شد افزود: تمامی خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت به فروش رسیده و در صورت تاخیر در تحویل خودرو، باید ماهانه ۱۶ درصد سود تاخیر به عنوان جبران خسارت پرداخت شود، لذا احتکار به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

حاجی زاد منصور ضمن ابراز تاسف از اظهارات شتاب زده و غیر کارشناسی گفت: این گونه اظهار نظرهای غیر کارشناسی  فقط موجب التهاب بیشتر بازار خودرو خواهد شد.

وی در آخر متذکر شد: باید توجه داشت که قبلا موجودی پارکینگ گروه ایران خودرو تبریز به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شده بود.

لازم به ذکر است که طبق اظهارات آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی، نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه خودرو تولیدی به خاطر کسری قطعات، در کارخانه های خودروسازی انبار شده که مشکل تامین قطعه ۲۰ هزار دستگاه برطرف شده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar