جزئیات بازداشت رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
جزئیات بازداشت رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو

به دنبال انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر بازداشت رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، قبل از ظهر امروز انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کرد.

ایسنا نوشت: در چند ساعت گذشته در بعضی رسانه‌های اجتماعی خبری مبنی بر دستگیری رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو منتشر شد. طبق این اخبار، علت این بازداشت بعضی مشکلات در فرایند واردات و فروش خودروهای وارداتی بوده است.

در این خصوص یک فعال حوزه واردات خودرو با تایید این موضوع، علت آن را تعهدات انباشته این گروه و عدم تحویل خودرو به متقاضیان اعلام کرد.

ایسنا برای کسب صحت و سقم این خبر با روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تماس گرفت که با بی ‌اطلاعی آنان در این خصوص رو به رو شد.

در چنین وضعیتی، دیگر انجمن فعال در حوزه واردات خودرو (انجمن واردکنندگان خودرو ایران) امروز اطلاعیه‌ای صادر کرد و از انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو و رییس آن تبری جست.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:" به دنبال انتشار خبر دستگیری رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، با توجه به اهمیت موضوع و بدون توجه به صحت یا اصالت خبر موارد به شرح زیر استحضار می‌رسد:

انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تشکلی تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاسیس شده است و هیچ ارتباطی با انجمن واردکنندگان خودرو ایران تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ندارد.

ایجاد بعضی انجمن‌ها و تشکل‌های رانتی با اهداف خاص متاسفانه طول سال‌های گذشته منجر به ایجاد طبقه‌ای بی‌ اصالت و قطب ‌های اقتصادی بی ‌شناسنامه در کشور شده است که این مساله حداقل طول سه سال اخیر یکی از مناقشات اساسی فی‌ مابین این انجمن و کلیه دستگاه ‌های اجرایی دولتی بوده است که هم اکنون حمایت ‌های ویژه از این تشکل از طرف افراد گوناگون در مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت و دیگر نهادها ثمره خود را عیان کرده است که امیدواریم تجربه‌ای و درسی برای آینده کشور عزیزمان باشد".

در این وضعیت بهتر است نهادهای مسوول در این خصوص شفاف ‌سازی کرده و جزئیات موضوع را به اطلاع مردم برسانند؛ آن هم در وضعیتی که فساد در واردات خودرو یکی از پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی در یک سال گذشته بوده که ورود مستقیم رییس‌ جمهوری به این پرونده و صدور دستور برخورد شدید با متخلفان را در پی داشته است.

منبع: ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar