جزئیات بیشتر از طرح بازگشت کارت سوخت به پمپ بنزین‌ها

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
جزئیات بیشتر از طرح بازگشت کارت سوخت به پمپ بنزین‌ها

با ورود سامانه‌های تازه، دستگاه‌های نازل جایگاه‌های سوخت به گونه‌ای ارتقا می‌یابند که با ارتقای این دستگاه‌ها، سوخت‌گیری و پرداخت هزینه همزمان در جایگاه‌های عرضه سوخت انجام خواهد گرفت.

۱۱ سال است که دستگاه‌های اولیه استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرسوده شده‌اند. ولی همانگونه عرضه بنزین با کارت سوخت اجباری است و هنگامی که متقاضی برای سوخت گیری به جایگاه می‌رود یا باید از کارت سوخت خودش یا کارت سوخت جایگاه دار استفاده کند.

طبق بررسی‌های کارشناسی که در این عرصه انجام شده، قرار شده است که در دستگاه‌ها سخت‌افزاری روزآمد که هم امکان پرداخت پول از طریق عابربانک را دارد و هم مقدار سوخت و اطلاعات تراکنش سوخت را ارسال می‌کند، نصب شود. هم اکنون در ۴۶ جایگاه تک سکویی که شامل ۱۰۲ نازل می‌شود، این سیستم سخت‌افزاری به طور آزمایشی نصب شده است و از آخر خردادماه این شمار جایگاه و نازل به سیستم تازه کارت سوخت مجهز خواهند شد.

این درحالی است که در مورد هزینه بر بودن اجرای دستگاه‌های تازه گفته می‌شود هزینه اجرای این طرح بر عهده شرکت پخش نبوده و برای آن با بخش خصوصی و بانک‌ها مراوده شده است.

بر پایه این گزارش، استفاده از کارت‌های سوخت از اواخر دولت هشتم مطرح شد که در ابتدا فقط استفاده از کارت برای بهینه سازی مصرف و کنترل مصرف بود ولی اجرای این کار در دولت هشتم انجام نشد و در آخر در دولت نهم و دهم بحث هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه بندی اجرا و کارت سوخت کاملاً وارد نظام سوخت‌گیری ایران شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "جزئیات بیشتر از طرح بازگشت کارت سوخت به پمپ بنزین‌ها"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حامد
مهمان

اگر هدف واقعا جلوگیری از قاچاق سوخت هست در شهرهایی که قاچاق سوخت اتفاق میفته بایستی نظارت و کنترل و بکارگیری کارت سوخت اجرا بشه نه درکل کشور