جزئیات بیشتر در مورد فروش اینترنتی خودروی مزدا ۳

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 دی 98 ساعت 20:09
جزئیات بیشتر در مورد فروش اینترنتی خودروی مزدا 3

مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح های فروش اینترنتی خودرو اظهار کرد: امکان اعمال نفوذ و تبانی به نفع افراد خاص در طرح های فروش اینترنتی خودرو وجود ندارد.

جعفر توحیدی در جلسه خبری در جواب به سوالی مبنی بر اینکه این باور وجود دارد که طرح های فروش اینترنتی خودروهای پرتقاضا صوری بوده و فقط افراد وابسته و مرتبط با خودروسازان مربوطه موفق به خرید خودرو می‌شوند، تاکید کرد: فروش اینترنتی خودروهای پرتقاضا از طریق شرکت مگا که شرکت مستقل است و خدمات فروش اینترنتی ارایه می‌دهد و سایت در دست آن که پورتال جامع خودروی کشور است، انجام می‌گیرد؛ خودروساز شرایط طرح فروش اینترنتی خود را به ما اعلام می‌کند و ما از طریق سایت خود به اجرای آن اقدام می‌کنیم.

وی با ذکر اینکه امکان اعمال نفوذ خودروساز در سایت فروش اینترنتی خودرو وجود ندارد، یادآوری کرد: این کار امکان پذیر نیست، مگر اینکه ما و خودروساز مربوطه با هم تبانی کنیم که این موضوع هم به دلیل نظارت های سازمان‌های نظارتی نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت مگا ادامه داد: سایت فروش اینترنتی خودرو در دست خودروساز نیست که هر کاری دلش خواست بتواند انجام دهد. در این موارد دو تیم مجزا مشغول به کار هستند و امکان تبانی و اعمال نفوذ خودروساز وجود ندارد.

وی در جواب به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه ارگانی بر کار شما به عنوان مجری طرح های فروش اینترنتی خودرو نظارت می‌کند تا تخلفی رخ ندهد، اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات بر کار ما نظارت می‌کنند. برای مثال در پیش فروش خودروی ۲۰۰۸، چهار نفر کارشناس وزارت اطلاعات در شرکت ما مستقر شده و بعد از بررسی‌ها، صحت کار را تایید کردند.

توحیدی در جواب به اینکه اگر مشکلی در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو وجود ندارد، علت توییت اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص احتمال تخلف در طرح فروش اخیر خودروی مزدا ۳ چه بوده است، اظهار کرد: ما علت آن را نمی‌دانیم ولی روز پیش گزارش کامل فروش خودروی مزدا ۳ را به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کردیم، ضمن آنکه نسخه‌ای از آن به ریاست جمهوری، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) هم ارائه شده است.

وی ادامه داد: در طرح فروش مزدا ۳، ۲۱۲ هزار نفر را در سایت فروش میزبانی کردیم و در لحظه اوج ترافیک کاربران در سایت همزمان ۵۴ هزار نفر در سایت حضور داشتند که طول آن ۶۵ هزار بار تلاش برای ثبت نام خرید این خودرو انجام گرفت. این طرح از ساعت ۹ شروع شده و ساعت ۱۱ به اتمام رسید که در طول آن پنج میلیون درخواست خرید خودرو از طرف کاربران ثبت شده است.

او با ذکر اینکه به هیچ وجه قطعی در سایت در زمان فروش مزدا ۳ نداشته‌ایم، اظهار کرد: از پنج میلیون درخواست خرید، فقط ۲۶ هزار پاسخ نادرست داشته‌ایم ضمن اینکه در فروش مزدا ۳ میزان بالای تقاضا در فروش‌های اینترنتی خودرو کم سابقه بود. البته در خودروهایی که اختلاف قابل توجهی میان قیمت کارخانه و بازار آزاد آن وجود دارد، شاهد هجوم تقاضا هستیم که در خودروهایی نظیر سراتو و ساندرو اس تپ وی هم این اتفاق افتاد.

وی افزود: در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو که از طریق زیرساخت‌های این شرکت انجام می‌شود، بعضا نمایندگانی از طرف خودروساز مربوطه هم حضور داشته و بر روند کار نظارت می‌کنند. به عنوان مثال در فروش چند ماه پیش خودروی سیتروئن،C3 دو نماینده فرانسوی از طرف کمپانی سیتروئن حضور داشتند و بر فرآیند کار نظارت کردند.

توحیدی با ذکر اینکه در فروش اینترنتی خودروهای پرطرفدار سایت میان ۵ تا ۱۵ ثانیه باز می‌شود تا مشتریان به ترتیب کلیکی که می‌کنند، وارد سایت شوند، یادآوری کرد: پس در این فرآیند هر که زودتر کلیک کند، شانس بیشتری برای موفقیت در روند ثبت نام خواهد داشت. به عنوان مثال در فروش خودروی مزدا ۳ نزدیک به ۲۷۰ دستگاه خودرو به فروش رسید که چند صد هزار نفر متقاضی آن بودند. پس از هر ۱۰۰۰ نفر متقاضی، یک نفر موفق به خرید خودروی مزدا ۳ شد که این به معنای نارضایتی ۹۹۹ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر مراجعه‌کننده به سایت است.

وی ادامه داد: نسبت به روش‌های پیشین فروش خودروها که از طریق نمایندگی‌ها توزیع می‌شد، روش فروش اینترنتی خودرو توانسته ۷۰ تا ۸۰ درصد عدالت را در فرآیند فروش برقرار سازد. ضمن آنکه در مواردی که خودرو تفاوت قیمت قابل توجهی در بازار دارد، شاهد هجوم خریداران به سایت هستیم. با این حال فروش اینترنتی خودرو کاملا مکانیزه بوده و امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد. ضمن آنکه هر کد ملی فقط امکان خرید یک خودرو را دارد.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال شما فکر کنید اگر خودروی مزدا ۳ به‌جای عرضه از طریق سایت اینترنتی از طریق نماینگی‌ها به فروش رسید، ۲۱۲ هزار نفری که در سایت حاضر شده بودند، اگر می‌خواستند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند، چه ازدحامی ایجاد می‌شد.

وی در پایان ادامه داد: ۴۰ درصد شرکت مگا که مجری طرح های فروش اینترنتی خودرو است، متعلق به شرکت مکفا است که زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است. ۶۰ درصد سهام این شرکت هم متعلق به بخش خصوصی است. در طول ۱۲ سال گذشته ای که طرح های فروش اینترنتی خودرو از طریق شرکت ما انجام می‌شود، بارها ناظرینی از سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همچنین بخش‌های نظارتی خودروسازان طرف قرارداد نسبت به فرآیند کار ما نظارت کردند.

مزدا ۳ هاچبک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar