جزئیات ثبت نام پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی

دوشنبه 19 فروردین 98 ساعت 10:31
جزئیات ثبت نام پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با ذکر اینکه کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق سایت‌های www.nspay.ir و www.aaniro.com در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی ثبت نام کنند، گفت: تا ۴۸ ساعت بعد از عبور از آزادراه، امکان پرداخت عوارض وجود دارد.

محمدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص جزئیات الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی، اظهار داشت: موضوع الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی از ۲۸ اسفند ماه ۹۷ در چهار آزادراه عملیاتی شد.

میرشفیع ادامه داد: در حال حاضر در آزادراه‌های تهران قم، تهران ساوه، کرج قزوین و قزوین زنجان اخذ عوارضی کاملاً به طور الکترونیکی انجام می‌شود، پلاک‌ها با دوربین‌های مربوطه خوانده می‌شود و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ وجه دریافت نقدی هم وجود ندارد.

وی اظهار داشت: کاربران آزادراهی می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های اینترنتی www.nspay.ir و www.aaniro.com نسبت به آگاهی بیشتر در این باره و ثبت نام از طریق شماره پلاک خودرو، شماره تلفن همراه و درج شماره حساب بابت کسر عوارض آزادراهی، اقدام کنند.

میرشفیع اضافه کرد: همچنین اپلیکیشن‌هایی هم در این‌باره معرفی شده است که کاربران می‌توانند با نصب آن در تلفن همراه خود و معرفی پلاک خودرو و شماره حساب، نسبت به ثبت نام پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: بدین ترتیب کاربران با تعریف کیف پول الکترونیکی و به طور مستقیم شماره حساب خود را به سیستم الکترونیکی عوارض آزادراه متصل می‌کنند و هنگام عبور از محل عوارضی آزادراه‌ها و پس از شناسایی پلاک، به طور خودکار هزینه عوارضی از حساب آنها کسر می‌شود.

میرشفیع اظهار داشت: همچنین «تگ‌هایی» که پیش از این بابت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در بانک مسکن فروخته می‌شد، دارای اعتبار است که آن را به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض متصل کرده‌ایم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: با این حال بهترین روش برای ثبت نام، مراجعه به سایت‌های یادد شده است، اما کسانی که پیش از این تگ‌های بانک مسکن را هم خریداری کرده‌اند مشکلی ندارند و این تگ‌ها به سیستم الکترونیکی اخذ عوارض متصل است.

وی تأکید کرد: هم اکنون موضوع اخذ عوارض به طور الکترونیکی در چهار آزادراه یاد شده از ۲۸ اسفند ماه شروع شده و در حال اجرا است، کاربرانی که از این چهار آزادراه عبور کرده‌اند تا بیست و چهارم فروردین ماه ۹۸ مهلت دارند نسبت به ثبت نام و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند و اگر پرداخت انجام نشود، مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

میرشفیع یادآور شد: در آدرس‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های معرفی شده در این‌باره امکان استعلام بدهی و شارژ کیف پول برای صاحبان خودرو وجود دارد.‌

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با ذکر اینکه مهلت پرداخت عوارض آزادراهی در سیستم الکترونیکی، از این پس ۴۸ ساعته خواهد بود، اضافه کرد: در فروردین ماه استثنائاً تا ۲۴ فروردین مهلت دادیم تا مردم در ایام نوروز با مشکلی رو به رو نشوند.

میرشفیع بیان کرد: در اردیبهشت ماه هم آزادراه‌های تبریز زنجان و قزوین رشت هم به سیستم الکترونیکی اخذ عوارض تجهیز می‌شوند. پیش بینی می‌شود تا اواسط تابستان سیستم اخذ الکترونیکی عوارض در همه آزادراه‌های کشور به اجرا در آید.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: حذف پرداخت نقدی و پول فیزیکی در محل عوارضی آزادراه‌ها و تسهیل پرداخت عوارض، کاهش توقف خودروها، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تخریب آسفالت در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز و صرفه جویی در استهلاک خودرو، از مزایای اجرای سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی محسوب می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar