جزئیات جدید از پرونده واردات غیرقانونی خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
جزئیات جدید از پرونده واردات غیرقانونی خودرو

جزئیاتی جدید از پرونده واردات غیرقانونی خودرو منتشر شده است که از بازداشت ۱۵ مدیر گروه‌های واردکننده و همچنین چهار نفر از کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت حکایت دارد.

با ورود قوه قضائیه به تخلفات انجام گرفته در ورود خودرو به کشور، دراین روزها اخبار جدیدی پیرامون این موضوع منتشر می‌شود. جدیدترین اخبار در این خصوص در طول هفته جاری از طرف سخنگوی قوه قضائیه منتشر شد؛ محسن اژه‌ای در جلسه‌ای مطبوعاتی از بازداشت ۱۵ مدیر شرکت‌های واردکننده و همچنین چهار نفر از کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت در پرونده واردات خودرو خبر داد.

وی همچنین بازداشت شماری دلال و واسطه‌گر و در ادامه، تحقیق از یکی از معاونان وزارت صمت را تأیید کرد ولی یکی از نکاتی که وی در این جلسه به آن اشاره کرد مطلع بودن وزیر صنعت از وقوع تخلف و عدم اطلاع آن به قوه قضائیه بوده است ظاهراً وزیر صنعت سال پیش وزارت اطلاعات و تعزیرات را در جریان تخلف انجام گرفته قرار داده حال آنکه به گفته محسنی اژه‌ای، شریعتمداری قوه قضائیه را از جرم یاد شده مطلع نکرده است. در هر صورت چیزی که معلوم است تخلف انجام گرفته در واردات غیرقانونی ۶ هزار و ۵۰۰ خودرو همچنان از طرف قوه قضائیه پیگیری می‌شود این در وضعیتی است که به اعتقاد خیلی از کارشناسان یکی از عوامل تعلل در بازگشایی مجدد ثبت سفارش واردات خودرو، تعیین تکلیف خودروهایی است که به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند. از طرف دیگر گفته می‌شود که تعلل در ورود خودروهایی که در گمرکات کشور جا خوش کرده‌اند و دولت هم مجوز ترخیص آنها را نمی‌دهد، به خاطر تعیین تکلیف تخلفاتی است که در ورود ۶۵۰۰ خودرو به کشور انجام گرفته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar