جزئیات طرح زوج و فرد اعلام شد

یکشنبه 11 آذر 97 ساعت 11:55
جزئیات طرح زوج و فرد اعلام شد

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح زوج و فرد از ابتدای سال ۹۸ حذف و به محدوده دوم طرح ترافیک تبدیل می‌شود و تعرفه ورود به طرح زوج و فرد هم یک سوم طرح ترافیک است.

علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل ترافیک اظهار کرد: در سال ۹۷ نحوه اجرای طرح ترافیک تغییر پیدا کرد و یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک تغییر رفتار شهروندان بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد عوارض و تعرفه طرح ترافیک ۹۷ نه ثابت باشد و نه از قبل مجوز طرح ترافیک فروخته شود بلکه عوارض پرداختی بر اساس میزان حضور در طرح ترافیک باشد.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نتیجه اعمال نحوه جدید محاسبه طرح ترافیک در شهر هم کاملاً مشهود بوده و محدوده طرح ترافیک به میزان محسوس و در ساعات اوج تحت کنترل در آمده است.

پیرحسین‌لو با ذکر اینکه قبل از اجرای طرح ترافیک ۹۷ شاهد شلوغی معابر و خیابان‌های شهر تهران بودیم گفت: در حال حاضر در ساعت اوج ترافیک در صبح به طور کامل و در عصر به صورت نسبی مشکلی را در محدوده ترافیک نداریم و حتی با ورود به نیمه دوم میزان تقاضای ورود به طرح تحت کنترل بوده و خللی در این حوزه بوجود نیاورده است.

وی افزود: از زمان اجرای طرح ترافیک صحبتی بر تغییر نحوه و کنترل رفت و آمد خودروها در محدوده زوج و فرد مطرح بود ولی با توجه به اجرای طرح ترافیک ۹۷ به شکل جدید امکان اجرای توامان این دو طرح وجود نداشت چون که ما اعتقاد داشتیم اجرای این دو طرح قدری برای شهروندان سخت خواهد بود و بنابراین تصمیم گرفتیم نحوه اجرای طرح زوج و فرد را به سال ۹۸ موکول کنیم.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری هم شهرداری تهران مطالعات گوناگونی را در مورد طرح زوج و فرد تهیه و آماده کرد و ما با اطمینان بیشتر طرح زوج و فرد را در سال ۹۸ به شکل جدید اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: بر همین اساس در سال ۹۸ طرح زوج و فرد برای رانندگانی مجاز خواهد بود که آنها عوارض روزانه را بر حسب ورود خودروهایشان و البته آلایندگی خود را پرداخت کنند به طوریکه رقم طرح زوج و فرد یک سوم طرح ترافیک خواهد بود.

پیرحسینلو گفت: مهم‌ترین انگیزه برای اجرای این طرح این است که طرح زوج و فرد منسوخ شده است و ما با استفاده از تجربیات جهانی که حتی اعلام شده است که میزان آلایندگی در طرح زوج و فرد به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه طرح زوج و فرد در سال‌های گذشته انجام گرفته است خیلی از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اقدام به خرید خودروهای دست دوم و آلاینده می‌کنند و همین عمل موجب افزایش میزان آلایندگی هوا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح زوج و فرد از سال آینده و از ابتدای سال اجرا خواهد شد چون که بستر اجرای این طرح فراهم شده است و همانطور که در ابتدای اجرای طرح ترافیک ۹۷ اعلام شد زوم دوم این طرح با اجرای طرح زوج و فرد تکمیل خواهد شد و قطعاً طرح زوج و فرد تاثیرگذار در کنترل آلایندگی خواهد داشت.

پیرحسین‌لو با ذکر اینکه شورای ترافیک اصل طرح زوج و فرد را پذیرفته است و مشکلی را برای تصویب ندارد گفت: فقط نرخ عوارض طرح زوج و فرد توسط شورای شهر تهران اعلام خواهد شد و با توجه به تعرفه طرح ترافیک در سال جاری قیمت برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک پیشنهاد شده، از ۴ هزار و ۴۸۰ تا ۱۲ هزار تومان است. البته رقم تعرفه در سال ۹۸ بر اساس تورم محاسبه می‌شود.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: البته موضوع طرح زوج و فرد موضوع جدیدی نیست چون که سازمان محیط زیست هم در پی اجرای این طرح بوده است چون که طرح زوج و فرد عکس‌العمل معکوسی در بحث هوا داشته است و موجب افزایش آلودگی هوا شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "جزئیات طرح زوج و فرد اعلام شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان
سلام بجای این کارها ماشینهای کم مصرف و با استاندارد بالا تولید کنید ما ادعای انرژی هسته ای داریم اما از الایندگی و دود داریم خفه میشیم.چرا پروزه های تحقیقاتی کارخانه های خودرو سازی را تقویت و بودجه لازم را در اختیار مهندسین کشور قرار نمیدهند مگر کم درامدی از این ماشینهای عقب مانده به جیب میزنید.از انطرف هم به بهانه ساخت داخل از ورود خودرو های با کیفیت و به روز جلوگیری میکنید. این رفتارهای مدیریتی نشان از بی کفایتی و نداشتن مدیریت است.از این دست طرح های مقطعی هم زیاد دیدهایم و هیچکدام ساختاری نیستند.فقط مردم محل ازمایشهای… بیشتر
داود
مهمان

این افرادی که خودشونو به شهرداری تحمیل کردن .نه تخصص دارن نه سواد.

محمد
مهمان

واقعا زحمت کشیدین. اره پول بگیرین از ملت به بهانه کاهش آلودگی. من نمیدونم کدوم بیسوادی داره این طرح هارو میریزه. مثلا قراره ۴ هزار تومن یکی رو منصرف کنه از رفت و امد. خیلی تفکرات بچه گانه اییی دارین مسوولان بی کفایت.
خیلی طرح ساده و مزخرف.