جزئیات ورود BMW I3 به ایران

بروزرسانی در: جمعه 23 اردیبهشت 01 ساعت 11:48
جزئیات ورود BMW I3 به ایران

هفته پیش و دنبال انتشار تصویری از ب ام و i3 بر روی خودروبر در خاک ایران، شایعات زیادی در خصوص حضور این خودرو برقی در خاک ایران به دست کمپانی تسلا موتور قشم مطرح شد. بخشی از این شایعات در زمینه قیمت این خودرو بود و بخشی دیگر به ورود یک خودرو در دوران ممنوعیت واردات خودرو. در این مورد با یکی از مدیران شرکت تسلا موتور قشم به گفتگو نشستیم.

وی در شروع تاکید کرد هدف از ورود این خودرو به هیچ عنوان شماره گذاری و عرضه آن نیست. این مدیر تسلا موتور قشم در خصوص ورود ب ام و i3 گفت:"هدف ما از وارد کردن این خودرو به ایران به هیچ عنوان بحث فروش نبود. این خودرو فقط در راستای آشنایی مدیران و کارشناسان وزارت صمت و اداره استاندارد و طول مراحل استانداردسازی و هومولوگیشن وارد ایران شده است. مثل همه خودروهایی که به طور موقت وارد کشور می‌شوند این دو دستگاه خودرو هم با ارائه تضمین‌های لازم وارد ایران شده‌اند و بعد از طی دوره مشخص از کشور خارج خواهند شد."

وی تاکید کرد:"ما در خصوص واردات خودرو مثل همیشه تابع تصمیمات دولت هستیم و با توجه به اینکه واردات خودرو به کشور در حال حاضر ممنوع شده است، ما هم تابع این قانون هستیم. ولی این دو دستگاه خودرو به طور موقت وارد کشور شده‌اند و اصلا قرار نیست در ایران بمانند. برای آشنایی کارشناسان اداره استاندارد و وزارت صمت و سازمان محیط زیست و دیگر ارگان‌های ذیربط با خودروهای الکتریکی ب ام و یا باید شماری از کارشناسان را به کشور آلمان می‌بردیم و یا خودرو را وارد کشور می‌کردیم. ما راه حل دوم را انتخاب کردیم تا شمار بیشتری از کارشناسان اداره‌های گوناگون و حتی عموم مردم بتوانند این خودرو را از نزدیک ببینند. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید و شتاب و حداکثر سرعت این خودرو نزدیک به ۷ ثانیه است. با ورود این خودرو دید عمومی به خودروهای الکتریکی تغییر خواهد کرد."

وی در خصوص زیرساخت‌های لازم برای چنین خودروهایی گفت:"در درجه اول باید در نظر داشته باشید این خودرو و دیگر خودروهای الکتریکی ب ام و با برق شهر و برق خانگی هم شارژ می‌شوند و الزاما عرضه آن‌ها نیازمند زیرساخت خاصی نیست. البته همان طور که پیش تر از این هم تاکید کرده‌ایم، تسلا موتور قشم قصد دارد ایستگاه‌های شارژ لازم برای خودروهای الکتریکی را هم تامین کند. برای این منظور تعامل گسترده‌ای با شهرداری تهران داریم و در حال نهایی کردن جانمایی این ایستگاه‌ها هستیم تا با هزینه تسلا موتور قشم، این ایستگاه های شارژ در سطح شهر و حتی بین شهرها و مسیرهای اصلی نصب شود."

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "جزئیات ورود BMW I3 به ایران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مصطفی دشتی
مهمان

به نظر من وارد کردن این خودرو داخل ایران بخصوص داخل تهران واجب است. اگر هم مسؤلین می‌خواهند از تولید ملی همایت کنند، این خودرو را وارد کنند و با یک مهندسی معکوس یک نمونه ایرانی از این خودرو بسازند که هم به مردم ایران خدمت کنند و هم از تولید ملی همایت کرده باشند

احمد
مهمان

مدیر عزیز چرا پیام های پشتیبانی رو نمیخونید آنلاین میشید ولی نمیخونید لطفا بخونید