جلسه فوق العاده کمیسیون صنایع مجلس در مورد قرارداد پژو و رنو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
جلسه فوق العاده کمیسیون صنایع مجلس در مورد قرارداد پژو و رنو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نشست اضطراری کمیسیون برای بررسی قراردادهای ایران خودرو و سایپا با کمپانی خودروسازی «رنو و پژو» و بررسی تضامین دریافت شده از این کمپانی‌ها خبر داد.

عبدالله رضیان در مورد خروج کمپانی‌های اروپایی از صنایع خودروسازی کشور گفت: برنامه کمپانی سیتروئن در کاشان تقریباً به تولید رسیده است و دستگاه‌ها برای تولیدات تازه نصب شده است؛ چون معلوم نیست با تحریم‌های تازه آمریکا، این کمپانی چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقف فعالیت‌های این کمپانی سبب زیان بزرگ کمپانی سیتروئن خواهد شد، البته قراردادهای سیتروئن محکمتر از قراردادهای پژو و رنو است و خسارت‌ها به عهده سیتروئن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمپانی رنو و پژو هنوز سرمایه‌گذاری جدی در صنعت خودروسازی ما انجام نداده‌اند، ولی کمپانی سیتروئن سرمایه گذاری کرده و آورده خود را سپرده گذاری کرده و فن آوری و تجهیزاتش را نصب کرده است و باید خرداد ماه به تولید برسد و خودروها را روانه بازار کند.

وی افزود: باید قراردادهای پژو و رنو در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود با توجه به سابقه پیشین کمپانی رنو و پژو در بد قولی در مقابل قراردادها، چه نوع ضمانت‌های اجرایی از این کمپانی‌ها کسب شده است که در صورت سرپیچی از قرار داد خسارت‌های وراده به کشور را بپردازند.

رضیان گفت: در وضعیت فعلی می‌توانیم با کشورهایی مانند چین، فعالیت‌های تولیدی خود را در خودروسازی ادامه دهیم تا نیاز بازار تأمین شود. نگرانی ما این است که قیمت خودروها بالا رود و مصرف‌کنندگان دچار مشکل شوند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنایع خودروسازی ما وابستگی زیادی به این کمپانی‌ها ندارد، ولی ایجاد نوسان در بازار خطرناک است.

وی یادآوری کرد: نشست اضطراری کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی خروج کمپانی‌های خودروسازی اروپایی از ایران و نوع قراردادهای ایران خودرو و سایپا با این کمپانی‌ها و بررسی تضامین دریافت شده، احتمالاً هفته آینده برگزار خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar