جو روانی افزایش قیمت و یا عدم افزایش قیمت

دوشنبه 5 آذر 97 ساعت 13:43
جو روانی افزایش قیمت و یا عدم افزایش قیمت

روز پیش در فضای مجازی تصویری از یک بخشنامه به نمایندگی‌های سایپا منتشر شد که گویا قرار بود افزایش قیمت محصولات زامیاد فعلاً اتفاق نیافتد و متقاضیان بتوانند خودروهای خود را با قیمت قبل تحویل بگیرند. ولی اکنون تصویری دیگر از اطلاعیه‌ای جدید منتشر شده که بخشنامهٔ پیشین را جعلی خوانده و افزایش قیمت را اجرایی دانسته است.

در روزهای اخیر بارها اطلاعیه‌ای در مورد افزایش قیمت و یا عدم افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو و سایپا منتشر شده و بدیهی است که با پیگیری‌های انجام شده، رسانه‌ها این اطلاعیه‌ها را منتشر کرده‌اند. همچنین پوشش خبری این بخشنامه‌ها در فضای مجازی واکنش‌های روانی گوناگونی را در بازار خودرو به تصویر کشیده است. اکنون شاهد هستیم که هر چند ساعت یکبار این بخشنامه‌ها تکذیب و یا مجدداً تأیید می‌شود. از طرفی دیگر این تکذیبیه‌ها این خبر را می‌دهند که بخشنامه‌های قبلی جعلی بوده و واقعیت نداشته است. حال در وضعیت فعلی بسیاری با این اطلاعیه‌ها سرگردان شده‌اند و حتی خیلی از رسانه‌ها پاسخ قطعی در مورد افزایش قیمت خودروها و یا تکذیب آن‌ها را از جانب شرکت‌ها دریافت نمی‌کنند.

بدیهی است که در روزهای پیش رو باید خودروسازان از حقوق خود و متقاضیانشان دفاع کنند و اگر گروهی با انتشار تصاویر جعلی سعی دارد تا جو بازار را به هم بریزد، با پیگیری قضایی مقابلشان بایستند. واقعیت ماجرا آن است که به دلیل عدم اعتماد مردم به بدنهٔ خودروسازی کشور، خیلی این اتفاقات را برنامه ریزی شده و از جانب گروه‌های خودرویی می‌دانند و بدیهی است که هر چه زودتر باید شرکت‌ها پاسخ صریحی در مورد این اتفاقات بدهند.

جو روانی افزایش قیمت و یا عدم افزایش قیمت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar