حرکت کند گروه خودرویی در بازار بورس

پنج شنبه 29 فروردین 98 ساعت 13:52
حرکت کند گروه خودرویی در بازار بورس

گروه خودرویی به عنوان یکی از شرکت‌های مادر مثل هفته‌های اخیر همچنان دست به گریبان مشکلات حوزه تولید است که این عمل موجب عقب افتادن نمادهای این شرکت در رقابت از دیگر نمادها در بازار بورس اوراق بهادار شده است.

در چهارمین هفته از فروردین ماه بازار بورس اوراق بهادار طی هفته اخیر روند صعودی قابل توجهی را پشت سر گذاشت تا جایی که در مقایسه با هفته پیش از خود با رشد ۵ هزار و ۹۴۰ واحدی به ارتفاع ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحدی صعود کرد.

اتفاق مثبتی که موجب جذب نقدینگی سیال در بازار شد و درپی آن رونق را به این بازار بعد از مدت‌ها بازگرداند.

در این بین گروه خودرویی به عنوان یکی از شرکت‌های مادر مثل هفته‌های اخیر همچنان دست به گریبان مشکلات حوزه تولید است که این عمل موجب عقب افتادن نمادهای این گروه در رقابت از دیگر نمادها در بازار بورس اوراق بهادار شده است.

به این بازار سری زدیم تا از روند معامله ۵ شرکت سایپا، پارس خودرو، زامیاد، شرکت بهمن، ایران خودرو مطلع شویم.

سایپا (خساپا)

سهام شرکت سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۱ هزار و ۸۷۱ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۷۶۵ سهم رشد کرد و حجم از ۳۲ میلیون و ۶۵۸ سهم با رشد به ۷۳ میلیون و ۲۲۹ سهم رسید.

در ابتدای هفته این با رشد ۰.۷۶ درصدی مواجه شد که این روند در پایان به مثبت ۰.۴۱ درصدی رسید.

ایران خودرو (خودرو)

سهام شرکت ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۶ هزار و ۳۷۷ سهم در ابتدای هفته به ۴ هزار و ۱۴۷ سهم کاهش یافت و حجم از ۷۷ میلیون و ۲۸ سهم با رشد به ۶۰ میلیون ۵۲۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۳.۷۶ درصدی مواجه شده که این روند در پایان هفته به منفی ۱.۴۵ درصدی رسید.

زامیاد (خزامیا)

سهام شرکت زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۹۴۹ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۷۶۹ سهم رشد کرد و حجم از ۳۰ میلیون و ۹۱۸ سهم با روند صعودی به ۴۱ میلیون و ۲۸۶ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۱.۰۶ درصدی مواجه شده که این روند در پایان هفته توقف و به اُفت ۳.۳۹ درصدی رسید.

پارس خودرو (خپارس)

سهام شرکت پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۳ هزار و ۲۷۸ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۵۱۴ سهم افزایش یافت و حجم از ۵۲ میلیون و ۹۳۹ سهم با رشد به ۷۱ میلیون و ۳۷ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۰.۷۹ درصدی مواجه شد که این روند در پایان هفته به رقم منفی ۲.۲۱ درصد مواجه شد.

شرکت بهمن (خبهمن)

سهام شرکت بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از ۲ هزار و ۱۳۸ واحدی در پایان هفته کاهش و به رقم ۷۷۶ واحدی رسید، همچنین حجم از ۷۳ میلیون و ۳۶۷ با کاهش به ۱۴ میلیون و ۷۲۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۷۶ درصدی مواجه شد که این روند در پایان هفته با منفی ۰.۸۴ درصدی رسید.

سایپا دیزل (خکاوه)

سهام شرکت سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام شرکت ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

در همین راستا، همایون دارابی کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: شرکت خودرویی همچنان درگیر مسائل و مشکلات خود هستند، البته برخی از قطعه سازها شریان مثبتی از رشد را در هفته گذشته تجربه کردند.

وی افزود: بعضی نمادهای خودرویی تحت تأثیر ورود نقدینگی افراد حقیقی و تمایلات سفته بازانه در هفته اخیر رشد کردند ولی کلیت گروه خودرویی همچنان در چمبره مشکلاتی است که برای آنها وجود دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به افزایش قیمت ارز نیمایی، افزایش حقوق و دستمزدها، کمبود تولید اشاره کرد که وضعیتی را ایجاد کرده که گروه خودرویی به لحاظ بنیادی همچنان در حاشیه بازار قرار گرفته‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امیدوار هستیم در هفته‌های آینده تغییرات مثبتی را در مسائل بنیادی این گروه شاهد باشیم اما در وضعیت حال حاضر حرکت‌ها بیشتر معطوف به شرکت قطعه سازها و شرکت‌های کوچکی است که افراد حقیقی می‌توانند با نقدینگی کم نمادهایشان را تحت تأثیر قرار دهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar